عصر خودرو

پیش بینی اقتصاددانان بلومبرگ از سیاست‌پولی آمریکا:

فدرال‌رزرو امسال ۲ بار نرخ بهره را افزایش می‌دهد

عصر بازار- اقتصاددانان وال‌استریت بیشتر از معامله‌گران مایلند که فدرال‌رزرو دو مرتبه نرخ بهره ایالات متحده را در سال جاری افزایش دهد؛ این در حالی است که آنها در مورد زمان اولین افزایش هیچ اطمینانی ندارند.

فدرال‌رزرو امسال ۲ بار نرخ بهره را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس پیش‌بینی 43 اقتصاددان مورد بررسی بلومبرگ در این هفته، مرز بالایی هدف نرخ بهره در پایان سال یک درصد افزایش خواهد یافت. با وجود این، اقتصادانان در مورد اینکه در کدام نشست، افزایش نرخ بهره رخ خواهد داد نظر قطعی‌ای ندادند. پاسخ دهندگان به طور متوسط شانس افزایش نرخ بهره را در نشست ژوئن 6 درصد، در نشست جولای 30 درصد و افزایش نرخ بهره را در نشست ماه سپتامبر 28 درصد تخمین زدند. 

    در حالی که معامله‌گران معتقدند افزایش نرخ بهره در سال جاری تنها یک بار اتفاق خواهد افتاد، تنش میان چشم‌انداز نرخ بهره و زمان دقیق افزایش آن نشان می‌دهد که پیش‌بینی مسیر سیاست پولی فدرال رزرو در میان گزارش‌های متلاطم اقتصاد آمریکا تا چه حد دشوار خواهد بود.

    لورا روسنر، اقتصاددان ارشد آمریکایی BNP اعلام کرد: «سیاست‌های پولی آمریکا در واقع به آمار اقتصادی وابسته است.»

    در صورتجلسه نشست ماه آوریل که ماه گذشته منتشر شد آمده است که افزایش نرخ بهره در نشست 15-14 جولای کمیته بازار آزاد فدرال مشروط به رشد پایدار و تداوم تقویت شرایط بازار کار خواهد بود.

    سقوط رشد اشتغال به تنها 38 هزار شغل، چشم‌انداز ماه می را خفیف کرده است؛ به طوری که جانت یلن علی رغم استناد به اعتماد در اقتصاد این کشور، اشاره‌ای به افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن نکرده است. وی همچنین گفته است: افزایش تدریجی نرخ بهره احتمالا بسیار مناسب خواهد بود.
    به نظر می‌رسد طی این چرخه، نرخ بهره فدرال در سه‌ماهه نخست سال 2019 به 2.5 درصد برسد. این مقدار در تضاد با چشم‌انداز 3 درصدی نرخ بهره مقامات فدرال‌رزرو تا پایان سال 2018 خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها