عصر خودرو

پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا:

قیمت هفتگی طلا ۲.۷ درصد بالا رفت

عصر بازار- پایگاه خبری مارکت واچ (Market Watch) آمریکا اعلام کرد: قیمت طلا این هفته در بازار کامکس نیویورک نسبت به هفته گذشته ۲.۷ درصد افزایش یافت، تحولات بازار سهام آمریکا و موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیامد رشد تقاضا را به دنبال داشت.

قیمت هفتگی طلا ۲.۷ درصد بالا رفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، افت شاخص بازار سهام آمریکا و کاهش سطح اطمینان بازار در آستانه رای گیری برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منجر به افزایش تقاضا و در نتیجه رشد قیمت طلا به عنوان یک دارایی مطمئن شد.

    قیمت طلا دیروز (جمعه) نیز بالا رفت تا این فلز خوش رنگ برای دومین هفته متوالی، افزایش قیمت هفتگی خود را تجربه کند.
    افزایش نرخ برابری دلار در برابر سایر ارزها، رشد قیمت طلا را محدود ساخت، زیرا با گران تر شدن دلار، کالاهایی مانند طلا که قیمت آنها به دلار تعیین می شود، برای خریدارانی که واحد پولی آنها ارزی به جز دلار است، گران تر می شود.
    قیمت طلا برای تحویل در ماه اوت (مرداد) در پایان معاملات دیروز بازار کامکس نیویورک 0.3 درصد بالا رفت و به یک هزار 275 دلار و 90 سنت در هر اونس رسید و بیشترین سطح خود در بیش از سه هفته گذشته را تجربه کرد.
    «نیکو پانتلیس» رئیس بخش تحقیقات شرکت سکولار اینوستر آمریکا گفت: قیمت طلا اکنون به طور قاطع بیش از یک هزار و 260 دلار در هر اونس است و می رود تا دوباره به سطح یک هزار و 300 دلار در هر اونس برسد، اتفاقی که ممکن است هفته آینده میلادی محقق شود.
    وی اظهارداشت : این افزایش قیمت چشمگیر است و علت آن به افزایش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها مربوط می شود.
    شاخص دلار که تغییرات نرخ برابری دلار در مقابل مجموعه ای از ارزهای اصلی را اندازه می گیرد، دیروز 0.7 درصد بالا رفت و به 94.65 رسید.
    بر اساس این گزارش، پیش از این یک تحلیلگر ارشد موسسه مالی سیتی گروپ پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا در سال های 2016 تا 2020 میلادی با افزایش نسبی روبرو خواهد شد و بخشی از عملکرد ناامید کننده خود طی سال های گذشته را جبران می کند.
    محمد کشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کاهش ذخایر نفت آمریکا، منفی شدن شاخص اشتغال در این کشور و اظهاراتی درباره افزایش نیافتن نرخ بهره در آمریکا، عواملی بودند که موجب کاهش شدید ارزش دلار و در نتیجه افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها