عصر خودرو

بریتیش پترولیوم اعلام کرد;

کاهش ۴.۵ درصدی مصرف نفت‌خام در ایران

عصر بازار- باوجود افت سالانه ۴.۵ درصدی مصرف نفت در ایران، همچنان ۲.۱ درصد از نفت‌خام جهان در ایران مصرف می شود.

کاهش ۴.۵ درصدی مصرف نفت‌خام در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شرکت بریتیش پترولیوم در گزارشی اعلام کرد که در سال گذشته میلادی، مصرف نفت ایران ٤,٥ درصد افت سالانه داشته است.

    بی پی در گزارش "مرور آماری انرژی جهان" در ماه ژوئن سال 2016 میلادی، اعلام کرد میانگین مصرف نفت خام در ایران در سال 2015 میلادی به یک میلیون و ٩٤٧ هزار بشکه در روز می رسیده است.

    گزارش بی پی نشان می دهد که مصرف نفت ایران در سال 2015 میلادی، نسبت به مصرف روزانه دو میلیون و ١٣ هزار بشکه نفت در سال 2014 میلادی، ٤,٥ درصد افت داشته است.

    بر پایه گزارش یاد شده، ایران در سال گذشته میلادی ٢,١ درصد از مجموع مصرف نفت خام جهان را به خود اختصاص داده بود که سبب شد این کشور در جایگاه دهمین مصرف کننده بزرگ این سوخت قرار گیرد.

    در سال 2015 میلادی، آمریکا با مصرف روزانه ١٩ میلیون و ٣٩٦ هزار بشکه نفت، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان بود و چین و هند، رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده بودند

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها