عصر خودرو

نگاهی به فهرست جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی؛

شیمیایی ها گران شدند یا ارزان؟

عصر بازار:قیمت های پایه محصولات شیمیایی درنیمه دوم مردادماه با نوسان روبه رو شدند، به طوری که برخی از کالاها با افت و برخی دیگر نیز روند مثبت قیمتی را نسبت به دو هفته گذشته در پیش گرفتند.

شیمیایی ها گران شدند یا ارزان؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در فهرست جدید اعلامی شرکت ملی صنایع پتروشیمی قیمت کربنات سدیم سنگین  نسبت به دو هفته گذشته با افزایش 46 تومانی روبه رو شد و به رقم 699 تومان درهر کیلو رسید.

    درهمین حال قیمت کربنات سدیم سبک نسبت به دو هفته گذشته تغییری نداشت و همچنان در محدوده 653 تومان باقی ماند.

    قیمت اسیداستیک هم در لیست جدید قیمت های پایه با یک تومان افزایش نسبت به دو هفته گذشته به رقم یک هزار و 227 تومان رسید که کمترین تغییر قیمتی بود.

    از سوی دیگر دی اتیل هگزانول شازند همچنان به روند نزولی خود ادامه داد و نسبت به دو هفته گذشته با 48 تومان کاهش به رقم 2 هزار و 896 تومان در هر کیلو رسید.

    آمونیاک مایع و اوره پریل نیز در لیست اعلامی قیمت پایه محصولات شیمیایی با افزایش قیمت همراه شدند، به طوری که آمونیاک مایع 26 تومان و اوره پریل 29 تومان نسبت به دو هفته گذشته افزایش قیمت داشتند و به رقم یک هزار و 243 و916 تومان در هر کیلو رسیدند.

    براساس این گزارش، سودکاستیک هم با رشد قیمت نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شد و به رقم 393 تومان در هر کیلو رسید. سودکاستیک نسبت به دو هفته گذشته 10 تومان گران تر شد.

    به این ترتیب در قیمت های اعلامی نیمه دوم مردادماه محصولاتی همچون کریستال ملامین، اسیدترفتالیک، ایزوبوتانول، نرمال بوتانول، منواتیلن گلایکول، منو اتانول آمین و دی اتانول آمین، گوگرد و بنزن با رشد قیمت نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شدند.

    این در حالی است که پارازایلین، اورتوزایلین و زایلین مخلوط، گاز مایع صنعتی و DEG با افت قیمت نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شدند.

    برچسب ها