عصر خودرو

دوشنبه ۱۹ مرداد ۹۴

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز دوشنبه ۹۴.۰۵.۱۹ در بازار برق بورس ۹۷۳ مگاوات برق به ارزش ۱۰ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش ۲ برابری را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، روند نزولی میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز شیب بیشتری به خود گرفت و کاهش 1.3 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است روند نزولی قیمت در انتهای دوره شیب بیشتری به خود گرفته و موفق به نفوذ به زیر 445,000 ریال شده است.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، مطابق انتظار کاهش محسوس در قیمت‌ها باعث افزایش حجم و ارزش معاملات در بازار شد. در بازار امروز بیشترین حجم معاملات و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به سررسیدهای مرداد ماه بود و شرکت های توزیع نیروی برق با توجه به نزولی بودن قیمت‌ها تمایل بیشتری به خرید در سررسیدهای نزدیک تر را دارند تا به مرور زمان سررسیدهای دورتر را در قیمت‌های مناسب‌تری خریداری کنند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940530 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940530 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت با شیب تند در ابتدای دوره در روزهای گذشته در محدوده 448,000 ریال متوقف شده و در معاملات امروز باز هم روندی نزولی به خود گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در انتهای دوره روندی نزولی به خود گرفته و تا قیمت 545,000 ریال افت داشته است این درحالی است که بیشترین قیمت این نماد در سال جاری 520,000 ریال بوده که پایین‌تر از کف قیمت سال گذشته است.
    در این نماد تا به امروز 546 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 19/05/1394 با 301 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930530 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    برچسب ها