عصر خودرو

بعیدی‌نژاد:

ایران تا حذف همه موانع بانکی و مالی از پا نمی‌نشیند

عصر بازار- عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای تصریح کرد: ایران تا اجرای کامل اهداف برجام و حذف تمامی موانع بانکی و مالی از پای نخواهد نشست و ابزارهای کافی برای اعمال فشار بر طرف مقابل را هم داراست.

ایران تا حذف همه موانع بانکی و مالی از پا نمی‌نشیند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حمید بعید‌ی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در صفحه تلگرام خود با بیان اینکه هدف و مبنای اصلی مقاومت و تلاش ملت و دولت ما در دوازده سال گذشته در خصوص بحث هسته‌ای اجرای حق مسلم کشورمان در انجام غنی سازی با هدف تولید سوخت هسته‌ای رآکتور بوشهر بوده است، نوشت: آن زمان حتی آمریکا هم علیرغم موضع همیشگی خود اعلام کرده بود که با ساخت و راه‌اندازی رآکتور هسته‌ای توسط ایران کنار می‌آید.
    وی افزود: در سال 1384 یعنی سالی که از قطعنامه‌های شورای امنیت و تحریم‌های بین‌المللی خبری نبود، سه کشور اروپایی با ارائه پیش‌نویس توافقی حاضر بودند به ایران در قبال دست کشیدن از انجام غنی سازی امتیازات مهم سیاسی، اقتصادی، تجاری و فناوری بدهند. در همان سال آقای دکتر روحانی در دوران پایانی مسئولیتشان به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی این موضع سه کشور را مردود و آن را اهانت به ملت ایران اعلام کردند. دولت وقت حتی قبل از انتقال قدرت به دولت جدید آقای احمدی‌نژاد تعلیق را شکست و انجام غنی‌سازی را از سر گرفت.
    عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای با بیان اینکه ملت ایران سال‌های سال در تظاهرات و راهپیمایی‌های 22 بهمن و مناسبت‌های مختلف بر حق مسلم هسته‌ای خود تاکید کرد و بر پایه همین اصل، ایران قطعنامه‌های صادره از سوی شورای امنیت را که درخواست تعلیق و یا توقف مجموعه برنامه‌های غنی سازی ایران را داشتند مردود دانست و بر ادامه مقاومت تا احقاق حقوق مسلم خود تاکید کرد، افزود: اگر تفاهم ژنو و برجام هر دو به نتیجه رسیدند به این علت بود که کشورهای عضو دائم شورای امنیت پذیرفتند که بر خلاف خواسته مندرج در قطعنامه‌های شورای امنیت انجام غنی‌سازی توسط ایران را بپذیرند و قطعنامه‌ها و تحریم‌های تنبیهی را هم لغو کنند.

    بعیدی‌نژاد اضافه کرد: تقلیل مبنای مقاومت ملت ایران بر خواسته‌های اقتصادی در شرایطی که سیاست ایران به وضع شدیدترین تحریم‌های مالی و اقتصادی علیه کشورمان انجامید، اصلا پاسخگوی علت ایستادگی ملت ما نیست.
    بر اساس این گزارش ، بعیدی‌نژاد نوشت: ایران تا اجرای کامل اهداف برجام و حذف تمامی موانع بانکی و مالی از پای نخواهد نشست و ابزارهای کافی برای اعمال فشار بر طرف مقابل را هم داراست، اما این نباید باعث شود که اولاً دستاورد بسیار مهم تداوم غنی‌سازی و دیگر برنامه‌های مهم هسته‌ای را نادیده بگیریم، ثانیاً اهداف برجام را به منافع اقتصادی تقلیل دهیم و ثالثاً با کم ارزش کردن حرکت‌های مهم اقتصادی و تجاری پسابرجام که هم به گشایش‌های مهمی برای کشورمان و هم به لغو ده‌ها تحریم در حوزه‌های حمل و نقل، کشتیرانی، بیمه، هواپیمایی، صادرات نفت و محصولات پتروشیمی، تولید قطعات خودرو و غیره انجامیده است، اعلام کنیم که دستاوردهای برجام «هیچ» بوده است.

    مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه در پایان نوشت: کافی است شرایط گذشته کشور را از یاد نبریم. یقین بدانیم که نفی دستاوردها را هیچکس باور نمی‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها