عصر خودرو

ماهان ایر به مقصد پاریس پرواز می‌کند

عصر بازار- شرکت هواپیمایی ماهان ایر با بی اعتنایی دولت فرانسه به قرار داشتن این شرکت تحت تحریم های یک جانبه آمریکا، از ۱۰ روز دیگر پاریس را به فهرست مقصدهای اروپایی خود اضافه خواهد کرد.

ماهان ایر به مقصد پاریس پرواز می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، از 20 ژوئن امسال، یعنی 10 روز دیگر شما قادر خواهید بود از تهران بدون توقف به سمت پاریس پرواز کنید.

    شرکت ماهان ایر ایران از این ماه شهر پاریس را به لیست مقصدهای هوایی اروپایی خود یعنی آتن، کوپنهاگ و دوسلدورف اضافه خواهد کرد. اما نکته جالب توجه این است که شرکت ماهان ایر در فهرست تحریم های دولت آمریکا قرار دارد.

    بر اساس ادعای اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا، ماهان ایر اقدام به انتقال نیروها و تجهیزات به سوریه کرده است.

    همانگونه که انتظار می رود، اشخاص آمریکایی حق هیچگونه معامله با شرکت های تحت تحریم دولت این کشور را ندارند، اما تحریم ها فراتر از این است. اشخاص غیرآمریکایی که با این شرکت ها معامله کنند، ممکن است در معرض تحریم های دولت آمریکا قرار گیرند. در ماه مارس، اداره کنترل دارایی های خارجی، نام 2 تاجر انگلیسی ، یعنی جفری اشفیلد و جان میدو را به دلیل کمک به ماهان ایر در تامین میلیون ها دلار اعتبار و خرید قطعات هواپیمای ساخت آمریکا در فهرست تحریم های خود قرار داد.

    در نتیجه، همه دارایی های این دو تاجر در خاک آمریکا بلوکه می شود و هیچ فرد آمریکایی ای از جمله بانک های این کشور نمی توانند با این افراد یا شرکت های متعلق به آنها همکاری نمایند.

    برای اینکه یک شرکت هوایی بتواند یک مسیر پروازی جدید به یک شهر ایجاد کند، مقامات فرودگاه آن شهر معمولا قراردادی را برای فروش حق فرود با آن ایرلاین منعقد می کنند. فرودگاه شارل دوگول متعلق به شرکت فرودگاه های پاریس است که بخش عمده ای از سهام آن متعلق به دولت فرانسه است.

    ماهان همچنین باید قراردادهایی را با شرکت های ارائه دهندگان خدمات هوایی در روی زمین امضا کند تا بتواند به مقصد پاریس پرواز داشته باشد.

    این بدان معناست که چند شرکت بزرگ اروپایی از جمله نهادهای دولتی فرانسه در حال امضای قرارداد با یک شرکت تحت تحریم دولت آمریکا هستند. این شرکت ها آنقدر بزرگ و گسترده هستند که نمی توان گفت از ریسک های رگولاتوری امضای قرارداد با ماهان ایر اطلاع ندارند. بنابراین، به نظر می رسد که این شرکت ها در حال به جان خریدن ریسک همکاری با شرکت ماهان ایر هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها