عصر خودرو

کاهش کسری تجاری انگلیس در ماه آوریل متأثر از افزایش صادرات به اتحادیه اروپا

عصر بازار- گزارش دفتر آمار ملی انگلیس در روز پنجشنبه نشانگر کاهش غیرمنتظره میزان کسری تجاری (شامل کالا و خدمات) این کشور در ماه آوریل گذشته متأثر از صادرات کم سابقه اش به کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

کاهش کسری تجاری انگلیس در ماه آوریل متأثر از افزایش صادرات به اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایرنا، دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد که صادرات کالای این کشور در ماه آوریل، در مقایسه با ماه‌های قبل از آن، 11.2 درصد افزایش داشته است که بالاترین حد از سال 1998 میلادی شمرده می‌شود.
    براساس آمار منتشر شده، ارزش کالاهای صادراتی انگلیس در ماه آوریل با 2.2 میلیارد پوند افزایش ( 9.1 درصد)، بالغ‌بر 26.1 میلیارد پوند بوده است که سریع‌ترین رشد از سال 2003 میلادی بشمار می‌آید.
    این گزارش همچنین مؤید آن است واردات انگلیس در ماه آوریل گذشته، بالغ‌بر 36.6 میلیارد پوند بوده که 2 میلیارد پوند افزایش داشته است.
    بدین ترتیب میزان کسری تجاری انگلیس (بدون نظر گرفتن خدمات) در ماه آوریل گذشته بالغ‌بر 10.5 میلیارد پوند بوده که نسبت به ماه مارس که 10.6 میلیارد پوند بود، کاهش یک صد میلیون پوندی نشان می‌دهد.
    میزان کسری تجاری انگلیس در ماه یادشده با احتساب خدمات، 3.3 میلیارد پوند بوده که نسبت به ماه مارس که 3.5 میلیارد پوند، 200 میلیون پوند کاهش‌یافته است.
    در ماه ژانویه گذشته میزان کسری تجاری انگلیس ( با احتساب خدمات) به 5.2 میلیارد پوند رسیده بود که یک رکورد محسوب می‌شد.
    به گفته تحلیل گران، آمار یادشده که دو هفته قبل از برگزاری همه‌پرسی 23ژوئن منتشر شد، از این نظر مهم است که بیشترین رشد صادرات انگلیس در ماه آوریل گذشته به 29 کشور عضو اتحادیه اروپا بوده است.
    براساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، در ماه آوریل گذشته میزان صادرات این کشور به حوزه اروپا 10.3 درصد رشد داشته و این در حالی است که این رشد در سایر نقاط جهان تنها 1.9 درصد بوده است.
    این تحلیل گران معتقدند که برخلاف ادعای حامیان برگزیت، خروج از اتحادیه اروپا می تواند تاثیر زیادی بر روی صادرات و اقتصاد انگلیس برجای گذارد.
    حامیان برگزیت بر این باور هستند که انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا می تواند از فرصت های تجاری در سایر نقاط جهان استفاده کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها