عصر خودرو

پیش بینی موسسه سرمایه گذاری تی دی اس؛

اونس ۱۳۰۰ دلاری در راه است

عصر بازار- موسسه سرمایه گذاری تی دی اس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که قیمت طلا می تواند بار دیگر تحت تاثیر نتایج همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا و آمارهای اقتصادی آمریکا به سطح ۱۳۰۰ دلاری بازگردد.

اونس ۱۳۰۰ دلاری در راه است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، موسسه سرمایه گذاری تی دی اس اعلام کرد: انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه می واقعا شوک بزرگی به بازارهای جهانی وارد کرده است. اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته تنها 38 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

    بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه تی دی اس افزودند: اگر فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره را تا اواخر سال 2016 میلادی به تاخیر بیندازد و همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا نیز نگرانی های جدیدی را در خصوص وضعیت ثبات سیاسی و اقتصادی بلوک اروپا ایجاد کند، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا بار دیگر به سطح 1300 دلاری بازگردد.

    بانک کامرز بانک آلمان نیز در گزارش تحلیلی خود اعلام کرد: کاهش انتظارات سرمایه گذاران در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست های ژوئن و جولای، می تواند موجب تقویت قیمت طلا شود.

    تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست جولای کمتر از 20 درصد و این رقم برای نشست سپتامبر نیز کمتر از 50 درصد خواهد بود.

    کارشناسان اقتصادی موسسه سرمایه گذاری بی ام او نیز تاکید کردند: قیمت جهانی طلا در شش ماه دوم امسال با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و هرگونه کاهش قیمت طلا در شرایط کنونی بهترین فرصت برای خرید و سرمایه گذاری خواهد بود.

    تحلیلگران موسسه بی ام او کاپیتال افزودند: تمرکز اصلی بازارهای بین المللی در شرایط کنونی بر گمانه زنی ها و انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد بود و این مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا است.

    هرگونه افزایش نرخ بهره آمریکا در شرایط کنونی می تواند به ضرر قیمت طلا و به نفع ارزش دلار آمریکا باشد. در شرایطی که اوضاع اقتصادی جهان به شدت نامطمئن است، تقاضای مکان امن سرمایه گذاری طلا نیز می تواند با افزایش چشمگیری روبرو شود.

    علی رغم اتخاذ سیاست های پولی انبساطی از سوی بانکهای مرکزی چین، ژاپن و اروپا به نظر می رسد وضعیت اقتصادی این کشورها هنوز با چالش های زیادی روبرو است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها