عصر خودرو

نخستین سرمایه گذاری خارجی پس از برجام به ثمر نشست؛

پتروپارس، منطقه ویژه و اینتراویل ایتالیا تفاهمنامه همکاری امضا کردند

عصر بازار- نخستین سند همکاری میان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت پتروپارس و اینتراویل ایتالیا به منظور مطالعات امکان سنجی توسعه منطقه پارس ٣ امضا شد.

پتروپارس، منطقه ویژه و اینتراویل ایتالیا تفاهمنامه همکاری امضا کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، محمدجواد شمس، مدیرعامل شرکت پتروپارس با اشاره امضای MOU میان شرکت پتروپارس، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و اینتراویل ایتالیا به عنوان سرمایه گذار، تصریح کرد: تفاهمنامه امضا شده نخستین سند برای توسعه یک مرکز تمام نفتی شامل پشتیبانی فعالیتهای اکتشافی، تولید در دریا و خشکی و پس از آن مرحله تولید، صادرات و محصولات در منطقه پارس ٣ است.

    به گفته وی، در مرحله نخست این MOU امکان سنجی توسعه پارس ٣ از سوی شرکتهای اینتراویل ایتالیا، شرکت پتروپارس و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انجام خواهد شد که مدت زمان این مطالعات هشت ماه است.

    شمس تصریح کرد: گام نخست این تفاهمنامه که میان سازمان منطقه ویژه، پتروپارس و اینتراویل ایتالیا امضا شده است شامل مطالعات امکان سنجی برای توسعه منطقه پارس ٣ با سرمایه گذاری اینتراویل خواهد بود.

    مدیرعامل شرکت پتروپارس با اشاره تجربه شرکت اینتراویل در سرمایه گذاری ساخت بنادر بزرگ در آفریقا، گفت: شرکت اینتراویل برای حضور در ایران از شرکت پتروپارس درخواست همکاری کرد که طی چند جلسه مذاکره و بررسی مناطق آزاد و ویژه، این تفاهمنامه اکنون امضا شده است.

    شمس ادامه داد: با امضای این تفاهمنامه وارد مرحله امکان سنجی کامل پروژه به منظور توسعه منطقه پارس ٣ شده ایم که در صورت مثبت بودن نتایج مطالعات، وارد مرحله سرمایه گذاری اصلی با حضور شرکت اینتراویل ایتالیا خواهیم شد.

    وی با اشاره به سابقه حضور اینتراویل در ایران نیز اظهارکرد: شرکت اینتراویل سابقه همکاری با شرکت پتروپارس را در فاز ١٢ پارس جنوبی دارد، به همین دلیل پتروپارس را به عنوان بازوی فنی خود در توسعه پارس ٣ انتخاب کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها