عصر خودرو

پالایشگاه های هندی تصفیه بدهی نفتی به ایران را سرعت می بخشند

عصر بازار- پالایشگاه های هندی برای سرعت بخشیدن به تصفیه بدهی نفتی چند میلیارد دلاری خود به ایران، پس از بروز تاخیر در یک مسیر پولی، اکنون به استیت بانک هند و هندلزبانک آلمان (ای آی اچ) روی آورده اند.

پالایشگاه های هندی تصفیه بدهی نفتی به ایران را سرعت می بخشند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پالایشگاه های هندی که مهمترین مشتریان نفت ایران پس از چین هستند، پس از لغو تحریم های ایران، ماه گذشته بخشی از بدهی حدود 6.6 میلیارد دلاری خود به ایران را پرداخت کردند.

    اولین قسط این بدهی ها در ماه می از طریق یونیون بانک هند و از کانال هالک بانک ترکیه پرداخت شد.
    اما به گفته منابع آگاه، یونیون بانک از پالایشگاه ها خواسته تا یک روز قبل از آغاز پرداخت بدهی های خود، محدودیت اعتباری خود را افزایش دهند یا پول ها را به روپیه سپرده گذاری کنند. از این رو پالایشگاه ها از ترس بروز تاخیر در پرداخت بدهی ها تصمیم به انتخاب مسیری دیگر گرفته اند.
    پرداخت به موقع بدهی نفتی ایران نه تنها برای خریدهای آینده از این کشور اهمیت دارد، بلکه می تواند در سرمایه گذاری های بعدی هندی ها در ایران که موجب تقویت روابط تجاری تهران و دهلی خواهد شد، نقش موثری ایفا نماید.
    به گفته منابع دولتی و کارخانه ای، از ماه ژوئن، یعنی ماه جاری میلادی، پالایشگاه های هندی پول نفت ایران را از طریق استیت بانک هند و بانک ای آی اچ آلمان پرداخت می کنند. این مسیر پرداخت سریعتر از مسیر قبلی خواهد بود، زیرا حساب های اصلی اکثر پالایشگاه ها در استیت بانک هند قرار دارد.
    یک مقام ارشد یونیون بانک هند تایید کرده که این بانک دیگر دخالتی در پرداخت بدهی های نفتی ایران ندارد. وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

    ماه گذشته شرکت های مانگالور، ایندین اویل و هندوستان پترولیوم مجموعا 770 میلیون دلار از بدهی ایران را به یورو و از طریق یونیون بانک و هالک بانک به شرکت ملی نفت ایران پرداخت کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها