عصر خودرو

شکلات های هلدینگ ییلدیز ترکیه در فکر ورود به بورس لندن

عصر بازار- مالک ترکی شرکت مواد غذایی یونایتد بیسکوییتز(United Biscuits) تصمیم دارد قسمتی از سهام این هلدینگ را وارد بورس لندن کند.

شکلات های هلدینگ ییلدیز ترکیه در فکر ورود به بورس لندن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، شرکت هلدینگ ییلدیز مالک برند اولکر ( Ülker ) و گودیوا (Godiva)  تصمیم دارد تا واحدهای تولید بیسکوییت شکلات و قنادی خود را که نام پلادیس (Pladis) معروف است به یک شرکت مستقل تبدیل کرده و سهام آن را تا سال 2020 میلادی وارد بورس لندن کند.

    سم کاراکاس، معاون رئیس اجرایی شرکت هلدینگ ییلدیز(Yıldız Holding )  در این خصوص اعلام داشت: هلدینگ ییلدیز تصمیم دارد سهام پلادیس را در سه الی چهار سال آتی در بورس لندن وارد کند و به نظر می رسد سهام این شرکت را وارد شاخص فوتسی لندن کند.

    برند پلادیس که در واقع دربرگیرنده شرکت های گودیوا، مک ویتی، اولکر، شکلات های دمت است در سال گذشته در حدود 5.2 میلیارد دلار درآمد داشته است.

    شرکت هلدینگ ییلدیز در واقع بزرگترین تولیدکننده مواد غذایی در ترکیه است. این شرکت در سال گذشته در حدود 12 میلیارد دلار فروش داشته است و علاوه بر تولید شکلات و بیسکوییت و اسنک، تولید لبنیات و میوه های یخ زده را نیز بر عهده دارد .

    در سال های اخیر این برند به یک برند کاملا بین المللی تبدیل شده است .

    در سال 2008 میلادی این شرکت هلدینگ موفق به خرید برند شکلات گودیوا شد و در سال 2014 نیز با شرکت یوناید بیسکوییتز ادغام شد.

    این در حالی است که، شرکت یونایتد بیسکوییز مالک برندهای مک ویتی و جاکوب کرم کرکز است.

    کاراکاس، در این خصوص ادامه داد: پلادیس در نظر دارد تا محصولات جدید خود را تحت برندهای گودیوا و مک ویتی روانه بازار کند.

    هلدینگ ییلدیز در ماه دسامبر بیسکوییت های دایجستیو را با برند مک ویتیز وارد بازار انگلستان کرد. در حالی که یک محصول جدید (بار شکلات و بیسکوییت) را به نام گودیوا و تحت لیسانس اوکلر در ماه سپتامبر وارد بازار آمریکا کرد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها