عصر خودرو

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد:

میزان مصرف سالیانه لوله و پروفیل کشور ۱.۸ میلیون تن است

عصر بازار- رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: امروز میزان نیاز سالیانه کشور به لوله و پروفیل به رقم ۱.۸ میلیون تن می رسد و بیش از این رقم مصرف نداریم و ظرفیت ۱۴ میلیون تنی ایجاد شده، مطابق با واقعیت و نیاز نیست .

میزان مصرف سالیانه لوله و پروفیل کشور ۱.۸ میلیون تن است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بهرام سبحانی روز چهارشنبه  اظهار داشت : برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص نحوه تامین ورق مورد نیاز صنایع پایین دستی ناعادلانه بوده، استفاده ابزاری و تبلیغات منفی و غوغاسالاری عده ای در این صنعت موجب شده است شرایط به شکل غیر واقعی جلوه کند.
    وی یادآور شد: بررسی ها و اطلاعات موجود نشان می دهد تولیدکنندگان لوله و پروفیل در ایران در دوران پیک مصرف هم کمتر از دومیلیون تن ورق مصرف داشتند و بنابراین باید با مسایل به شکل واقع گرایانه روبرو شد .
    وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی اعلام کرد: واحدهای فولاد مبارکه، شرکت نورد و لوله اهواز و مجتمع فولاد گیلان در مجموع دو میلیون تن ورق مورد نیاز اعضای سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی را برای امسال تامین کنند.
    مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این واحد صنعتی امروز آغاز به کار نکرده و تولید کنندگان لوله وپروفیل نیز از سابقه فعالیت لازم در این بخش برخودارند، بنابراین دو طرف در تمام سالهای گذشته بایکدیگر همکاری داشته و این روند کماکان ادامه دارد و باید منطقی با رویدادها برخورد شود.
    وی پیرامون طرح موضوع گرانفروشی فولاد مبارکه که موجب تعطیلی برخی از واحد های داخلی شده، گفت : این موضوع بدور از واقعیت است و با بررسی دقیق می توان دریافت بسیاری از این کارخانه ها به دلیل ناتوانی در تامین مالی و مسایل حاشیه ای سال ها از چرخه تولید خارج شده اند.
    سبحانی افزود: تولیدات فولاد مبارکه در بورس قیمت گذاری می شود و این امر رانت برخی از افراد را در دستیابی به اختلاف قیمت کارخانه و بازار حذف کرده، بنابراین این موضوع سبب اعتراض آنها و طرح مطالب غیر واقعی شده است .
    وی اضافه کرد: سال 1394 برنامه صادرات 1.5 میلیون تن برنامه ریزی شده بود که یک میلیون و 793 هزار تن تحقق یافت که در واقع رکورد صادرات در این مجتمع از ابتدای فعالیت تاکنون، شکسته شد و در واقع 35 درصد تولید این واحد در خارج عرضه شد و بقیه در داخل کشور در اختیار مشتریان قرار گرفت.
    جمهوری اسلامی در سال گذشته 4.1 میلیون تن فولاد صادر کرد که رقم بی سابقه ای برای کشورمان در این بخش به ثبت رسید .
    به گفته سبحانی ، فولاد مبارکه امسال برنامه صادرات 1.8 میلیون تن را پیش بینی کرده که این رقم با توجه به شرایط بازار جهانی ممکن است، کاهش یابد.
    وی یادآور شد: براساس طرح های در دست اجرا امسال دستیابی به ظرفیت 10 میلیون تنی پیش بینی شده است و انتظار می رود این مهم تحقق یابد .
    مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان پیش از این اعلام کرده بود، توافق برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، شرایط را برای اجرای طرح های فولادی فراهم کرده و ایران اکنون با ظرفیت تولید 11 میلیون تن آهن اسفنجی در جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده و گام مهمی در تامین زنجیره صنعت فولاد برداشته است.
    فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده ورق های فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقاست که با سهم بیش از 50 درصدی در کشور و 22 درصدی در خاورمیانه و شمال آفریقا توانسته بخش عمده نیاز بازار داخل و خارج را تأمین کند.
    برابر هدف پیش بینی شده در چارچوب سند چشم انداز 1404 ظرفیت تولید فولاد کشور 55 میلیون تن پیش بینی شده است که از این رقم حدود 15 میلیون تن به صادرات اختصاص دارد.
    براساس برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن وتجارت، ظرفیت تولید فولاد خام کشور در سال 1396 باید به رقم 32 میلیون تن برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها