عصر خودرو

مدیر بازاریابی و فروش شرکت ملی صادرات گاز ایران:

گرمای هوا قیمت گاز را افزایش داد

عصر بازار- مدیر بازاریابی و فروش شرکت ملی صادرات گاز ایران می گوید در پی افزایش گرمای هوا و بالا رفتن مصرف برق، قیمت گاز در بازارهای جهانی افزایش یافته است.

گرمای هوا قیمت گاز را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، امیرانی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش نشریه پلتس طی هفته منتهی به دوم ژوئن(13 خرداد) قیمت تک محموله های ال.ان.جی برای تحویل در ماه ژوئیه (تیر ماه) جهت تحویل به بازار ژاپن و کره جنوبی 4.9 دلار به ازای هر میلیون BTU (واحد حرارتی بریتانیا) ارزیابی شده، گفت: این قیمت نسبت به هفته گذشته 20 سنت افزایش داشته است.

    وی یکی از علل این افزایش قیمت را صعود  قیمت های نفت دانسته وخاطر نشان کرد: از سوی دیگر صعود قیمت های گاز در بازار MBP (بازار بر اساس قیمت) که به نوعی بازاری جایگزین برای تک محموله های LNG آسیا محسوب می شود در افزایش قیمت گاز موثر بوده است.

    به گفته مدیر بازاریابی و فروش شرکت ملی صادرات گاز ایران افزایش تقاضای بازیگران اصلی حوزه ال.ان.جی که به دنبال بهینه سازی سبند انرژی هستند دیگر عامل افزایش قیمت در این هفته به شمار می رود.

    به گفته امیرانی در بازار اروپا نیز شاخص بازار بر اساس قیمت (MBP) در قراردادهای آتی سررسید ماه ژوئیه مصادف با تیر ماه با هفت سنت افزایش نسبت به هفته گذشته به 4.82 دلار به ازای هر میلیون BTU رسیده است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه در بازار آمریکا طی هفته منتهی به اول ژوئن مطابق با 12 خرداد ماه شاخص هنری هاب (یک مرکز توزیع بر اساس سیستم توزیع گاز طبیعی با خط لوله )نسبت به هفته پیش از آن 49 سنت افزایش یافته، گفت: طبق این افزایش شاخص هنری هاب از 1.77 دلار به 2.26 دلار در هر میلیون BTU رسیده است.

    مدیر بازاریابی و فروش شرکت ملی صادرات گاز ایران علت این افزایش شاخص قابل توجه را نیز  گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق توسط دستگاه های تهویه مطبوع و در نتیجه رشد مصرف گاز نیروگاه ها دانست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها