عصر خودرو

رشد ۴۵ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۹هزار و ۷۰۴ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۳۱ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز دوشنبه هفته جاری رشد ۴۵ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۶ هزار ۶۸۶ قرارداد رسیده بود.

رشد ۴۵ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در حالیکه بازارهای جهانی شب گذشته منتظر نوسان شدید قیمتها ناشی از سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا بودند، بهای اونس طلا بازار آرامی را پشت سر گذاشت که موضوع از نوسان بهای سکه در بازار داخلی نیز کاست.

    به این ترتیب دیروز بازار نقدی و آتی سکه در بورس کالای ایران تحت تاثیر بهای اونس جهانی، نسبت به روز های گذشته نوسان کمتری را تجربه کرد.

    بر اساس آمار معاملات بورس کالای ایران طی روز گذشته بهای سکه در هر پنج سررسید آتی، افت اندکی را به ثبت رساندند، به طوری که سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و 13 هزار تومان معامله شد و افت 0/33 درصدی را تجربه کرد، همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با کاهش 0/48 درصدی به قیمت یک میلیون و22هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 32هزار تومان معامله شد و با کاهش 0/47 درصدی رو به رو شد.  از طرفی سکه تحویل دی نیز با 0/48 درصد افت به قیمت یک میلیون و 48 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و 63 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/65 درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین سکه در بازار نقدی طی روز سه شنبه، تحت متغیر تاثیرگذاری همچون اونس جهانی با سه هزار تومان افت با قیمت یک میلیون و 4 هزار تومان به فروش رسید. این در حالی است که نیم سکه با 5 هزار تومان نزول 505 هزار تومان معامله شد.

    ربع سکه و سکه گرمی نیز طی این روز بدون نوسان به ترتیب، 273 و 181 هزار تومان معامله شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها