عصر خودرو

تلاش تهران ـ امان برای برگزاری نشست مشترک اقتصادی پس از یک دهه

عصر بازار- سفیر ایران در اردن در دیدار با نخست‌وزیر جدید این کشور در مورد فعال‌سازی کمیسیون مشترک اقتصادی تهران و امان گفت‌وگو کردند.

تلاش تهران ـ امان برای برگزاری نشست مشترک اقتصادی پس از یک دهه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مجتبی فردوسی‌پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن که برای ابلاغ مراتب تبریک ریاست‌ جمهوری و معاون اول رئیس‌جمهوری به نخست‌وزیر جدید و کابینه وی به ساختمان نخست‌وزیری اردن رفته بود با وی پیرامون همکاری‌های مشترک و فعال‌سازی کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور گفت‌و‌گو کرد.

    سفیر کشورمان در این گفت‌وگو ضمن ابلاغ عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی با اردن اظهارکرد: دو کشور از مزیت کمیسیون مشترک اقتصادی برخوردار هستند، اما به دلیل شرایط خاص نزدیک به یک دهه موفق به برگزاری آن نشده‌اند، از این رو ایران آمادگی کامل خود را به منظور برگزاری این کمیسیون در این دوره، به ویژه آمادگی برای کمک به رشد و توسعه پایدار اردن در چارچوب توافق‌های مندرج در دستور کار کمیته‌های فنی و تخصصی کمیسیون مزبور اعلام می‌کند.

    فردوسی‌پور در ادامه بر مواضع مشترک دو کشور پیرامون حل و فصل بحران‌های جاری منطقه‌ای از طریق راهکار سیاسی و مبارزه با دشمنان اسلام به ویژه پدیده تکفیر و افراط ‌رایی در منطقه تاکید کرد.

    در این دیدار هانی ملقی، نخست‌وزیر اردن نیز ضمن ابلاغ مراتب تقدیر و تشکر خود به رهبران جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت تحکیم مناسبات دو کشور تاکید کرد.

    بنا بر گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در اردن، هانی ملقی شخصیت تکنوکرات و از وزرای کابینه‌های سابق اردن در پست وزارت‌خانه‌های آب و آبخیزداری، انرژی، صنعت، مواد غذایی و هم‌چنین امور خارجه در سال‌های 1384 به بعد به شمار می‌آید.

    ماموریت وی در چهار ماه اخیر، برگزاری انتخابات پارلمانی و نجات اقتصاد اردن از ورطه رکود است. پیش‌بینی‌ها از تداوم دولت وی پس از کسب اعتماد لازم از پارلمان هیجدهم اردن حکایت دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها