عصر خودرو

تحلیل تکنیکال صنعت شیمیایی

عصر بازار- در این صنعت حدود ۶۰ شرکت فعالیت دارند که جمع ارزش بازار آنها برابر با ۲۳ درصد ارزش بازار بورس اوراق بهادار است.

تحلیل تکنیکال صنعت شیمیایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در انتخاب لیدرهای صنعت ، معیار نقدشوندگی در 6 ماه اخیر در نظر گرفته شده است.

    شاخص صنعت شیمیایی در ابتدای سال 1388 برابر 250 و تا آذر سال 1392 به 6000 واحد رسید و این بیشترین فراز و فرود شاخص این صنعت قبل از ریزش بازار در سال 1392 محسوب می شود.

    از سویی، بخشی از رشد شاخص صنعت شیمیایی مربوط به شرایط اقتصادی کشور و بخشی از این افزایش شاخص مربوط به ورود شرکت های این صنعت به بورس و فرابورس طی این دوره 4 ساله بود.

    بر این اساس، شاخص صنعت شیمیایی در اسفند سال 1393 به حدود 4000 رسید که پایین ترین مقدار ممکن طی 3 سال اخیر محسوب می شود.

    افزون بر این، با توجه به وزن بالای این صنعت و تاثیر آن بر شاخص که قاعدتا این صعودها و نزول ها همگام با شاخص کل بورس بوده است به بررسی وضعیت تکنیکی این صنعت پرداخته می شود.

    *تصویر از مرداد 1392 تا خرداد 1395.

    *رقم شاخص صنعت پتروشیمی در حال حاضر برابر 4،850 می باشد.

    بر این اساس، شاخص و اکثر اندیکاتورها با بررسی در تایم فریم روزانه و هفتگی نشان می دهد قدرت لازم برای صعود در حال حاضر وجود ندارد و از طرفی بنظر میرسد افتی بیش از 200واحد نیز (با توجه به حمایت پیش رو) رخ ندهد.

    با این حساب پیش بینی می شود اوضاع کوتاه مدت احتمالاچندان صعودی نباشد ولی از دید بلندمدت و میان مدت احتمال کسب بازدهی (همگام با شاخص کل) فراهم خواهد بود.

    در انتها تمامی موارد حاکی از این است که خرید از دید تکنیکی در زمانیکه شاخص صنعت به 4،600 واحد رسید (پس از بررسی شرکتهای صنعت) مناسب است.

    * میثم درخشنده کارشناس سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها