عصر خودرو

سهامداران امیدوار به تغییر جهت معاملات بورس

عصر بازار- سومین روز معاملاتی هفته در شرایطی امروز آغاز می شود که تحت تاثیر بدبینی نسبت به بازار سهام شاهد افت حجم و ارزش معاملات هستیم.

سهامداران امیدوار به تغییر جهت معاملات بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ملت بازار، امروز زنگ آغاز معاملات بورس در شرایطی به صدا در خواهد آمد که همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان، این روزها بازار سهام روزهای آرام و کم‌رمقی را سپری می‌کند و حجم و ارزش معاملات افت قابل توجهی داشته است. در همین حال با اوج‌گیری زمان مجامع عادی سالانه شرکت‌ها توجه فعالان بازار به سمت شرکت‌هایی جلب شده که سود مطلوبی را میان سهامداران خود تقسیم می‌کنند.

    از سویی دیگر در ادامه عرضه‌های اولیه فردا شاهد عرضه اولیه 230 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با نماد «وهور» در فرابورس خواهیم بود و انتظار می‌رود انتشار این خبر بر روند معاملات بازار سهام تاثیر‌گذار باشد.

    اما در بازارهای جهانی قیمت نفت و فلزات اساسی نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشت به طوری که هر بشکه نفت برنت در قیمت 50 دلار و 35 سنت معامله شد، اما هر انس طلا با افت 2 دلاری به 1245 دلار رسید.

    اما در میان صنایع بازار روز گذشته خودرویی‌ها به اولین سطح مقاومتی خود برخورد کردند و شاهد افزایش عرضه در نمادهای این گروه بودیم. با این وجود انتظار می‌رود به آرامی شاهد بهبود روند معاملات و رشد قیمت‌ها در نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    در همین حال رئیس سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید بازرسان این سازمان علاوه بر سایپا، بازرسی از ایران خودرو را نیز در دست دارند و هنوز تحقیقات و بازرسی‌ها در خصوص این دو شرکت پایان نیافته است.

    در میان پالایشی‌ها نیز تثبیت قیمت نفت در محدوده 50 دلار خبر خوبی برای سهامداران این گروه به حساب می‌آید و امیدواری‌ها نسبت به آغاز یک روند رو به رشد ملایم را بیشتر می‌کند.

    در گروه قندی با نزدیک شدن به ماه رمضان و افزایش احتمالات مبنی بر رشد قیمت قند و شکر نمادهای زیر مجموعه این گروه نیز با صف خرید مواجه شدند و انتظار می‌رود این روند تا چند روز آینده ادامه داشته باشد. از سویی دیگر روز گذشته دبیر انجمن صنفی قند و شکر ضمن ابراز تعجب از افزایش سهام شرکت‌ها و قیمت جهانی شکر و عدم تحقق سود مورد انتظار، از شکستن رکورد 120 ساله تولید شکر خبر داد.

    گروه بانک هم این روزها با چالش‌های متعددی درگیر شده که طبیعتا بر قیمت سهام این شرکت‌ها تاثیر‌گذار بوده است. روز گذشته با انتشار خبر طرح ملی انتقال حساب‌های دولتی از بانک‌ها به بانک مرکزی که منجر به از دست دادن حجم بالایی از نقدینگی بانک‌ها خواهد شد، شرکت‌های این گروه با افزایش عرضه مواجه شدند و به نظر می‌رسد این روند کماکان ادامه داشته باشد.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود روند متعادل بازار سهام کماکان ادامه داشته باشد و از سویی دیگر با توجه به عرضه اولیه فردا احتمالا در دقایق پایانی بازار شاهد افت قیمت سهام شرکت‌ها باشیم. در این میان انتظار می‌رود صنایع بانک و خودرو و کانی‌های فلزی بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها