عصر خودرو

رئیس مجمع واردات:

بنگاه‌های ترکیه در معامله با ایران منافع طرفین را در نظر بگیرند

عصر بازار- رئیس مجمع واردات گفت: اگر بنگاه های ترکیه ای به دنبال ایجاد تعامل دوطرفه مستمر با شرکت های ایرانی هستند، باید منافع طرفین را در نظر بگیرند و اولویت ها را به منافع بلند مدت دهند.

بنگاه‌های ترکیه در معامله با ایران منافع طرفین را در نظر بگیرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علیرضا مناقبی، رئیس مجمع واردات در نشست مشترک با رایزن بازرگانی سفارت ترکیه که روز گذشته در محل مجمع واردات برگزار شد اظهار داشت: تجارت خارجی یک موضوع کاملا تخصصی و حرفه ای است و باید نگاه ذی نفعان نسبت به آن از دریچه رقابت پذیری، کاهش هزینه ها و ایجاد رضایتمندی مشتری صورت پذیرد.

    وی ادامه داد: به همین جهت، اگر بنگاه های ترکیه ای به دنبال ایجاد تعامل دوطرفه مستمر با شرکت های ایرانی هستند، باید نگرشی را مد نظر داشته باشند که منافع طرفین را بر اساس اصول اولیه فوق به صورت پایدار تامین کند.

    مناقبی با اشاره به مولفه های تسهیل تجارت ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین مسائل اثرگذار در تسهیل تجارت خارجی، گشایش اعتبار بانکی و برداشته شدن محدودیت‌های نظام بانکی است. در این حالت بانک ها عملا تسهیل‌کننده رابطه خریدار و فروشنده می‌شوند. به همین جهت، رایزنان بازرگانی باید این موضوع را به صراحت به سیاستگذاران کشورهای خود انتقال دهند.

    مناقبی ضمن تاکید بر این نکته که تجارت با همسایه‌ برای طرفین سودآور و ضروری است، ادامه داد: واقعیت این است که در امر تجارت خارجی کشور تحولی جدی در حال رخ دادن است و اکنون در میان کشورهای جهان بر سر شراکت با ایران رقابت ایجاد شده است و ما خود را متعهد می دانیم که تا حد امکان شرکای قدیمی خود نظیر ترکیه را حفظ کنیم ولی به شرط اینکه طرف ترکیه نیز در این مسیر اولویت ها را به منافع بلند مدت دهد.

    به گفته مناقبی، این موضوع با فرض این است که قطعا ما به دنبال ورود تکنولوژی به کشور هستیم و طرف ترکیه ای برای حفظ سهم خود در بازار ایران بهتر است فرصت را از دست ندهد. بازار ایران، جذابیت‌های خود را به ترک‌ها نشان داده است و تقویت روابط تجاری دو طرف، بیشتر وابسته به نوع نگرش سرمایه گذاران ترکیه ای است.

    وی با اشاره به این که بیشترین میزان صادرات درترکیه در سال 2015 به ترتیب از استانبول، بورسا، ازمیر، کجاعلی و آنکارا بوده است، ادامه داد: بازرگانان ما شناخت زیادی از ترکیه و شرایط حاکم بر تولید و تجارت در آن دارند. ما می دانیم که سهم صادرات ترکیه به اتحادیه اروپا در سال 2016 در مقایسه با ماه مارس 2015 از حدود 42 درصد به 49درصد رسیده که در این بین انگلستان با یک میلیارد و 386میلیون دلار بیشترین حجم را به خود اختصاص داده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها