عصر خودرو

پولدارشدن با ۱۰ تغییر کوچک در زندگی!

عصر بازار- هنگامی که سخن از پولدار شدن به میان می‌آید، یک فرمول ساده و البته همگانی برای این کار وجود دارد؛ باید کمتر خرج و بیشتر پس‌انداز کرد، البته گفتن این حرف ساده‌تر از انجام آن است.

پولدارشدن با ۱۰ تغییر کوچک در زندگی!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بیزینس اینسایدر، برای آن‌که بتوان مبلغ قابل توجهی پس‌انداز کرد باید شیوه‌های خاصی را به‌کار گرفت و به عبارت دیگر باید شیوه زندگی خود را تغییر داد. اما از کجا باید این تغییرات را شروع کرد؟ چه مواردی را می‌توان تغییر داد. در همین زمینه بیزنس اینسایدر 10 تغییر کوچک در شیوه زندگی معرفی می‌کند که به کاهش هزینه‌ها و البته پس‌انداز سالانه صدها‌هزار تومان بیشتر منجر می‌شود.

    از هزینه‌هایتان یادداشت بردارید

    «جرمی جاکوبسون» و «وینی سنگ» که در 30 سالگی با حساب بانکی دلاری خود را بازنشسته کردند، می‌گویند: تمام مخارجتان را بنویسید و آن را تحلیل کنید. بدانید پولتان را کجا هزینه می‌کنید. به شما قول می‌دهیم حتما در فهرست‌تان هزینه‌ای وجود دارد که نمی‌دانید دلیل آن چه بوده است یا تصور می‌کنید آن را بی‌دلیل خرج کرده‌اید. این روش به یک خانواده چهارنفره کمک کرد تا میلیونر شوند. اگر نمی‌خواهید در کامپیوتر خود یک فایل عظیم و طویل بسازید، برنامه‌ای برای موبایل یا تبلت بیابید که به‌طور خودکار هزینه‌های شما را ردیابی می‌کند. (برنامه‌هایی مانند Mint، You need a Budget و Learn vest که در این زمینه بسیار محبوب هستند) یا آنها را در یک دفترچه یادداشت بنویسید.

    غذای خانگی بخورید

    هزینه‌های رستوران و غذای آماده خیلی سریع رشد می‌کند و حقوق ماهانه شما را می‌بلعد، بنابراین تا حد ممکن در خانه غذا بخورید تا بتوانید پول بیشتری پس‌انداز کنید. علاوه‌بر آن غذای خانه سالم‌تر از غذاهای آماده است. اگر شاغل هستید در آخر هفته‌ها مقدار زیادی غذا بپزید و طی هفته آنها را مصرف کنید. همچنین سعی کنید یک پلوپز و آرام‌پز بخرید. در این قابلمه‌های جادویی می‌توانید همه چیز بپزید. شما می‌توانید در خانه با هزینه‌ای 5 تا 10 هزار تومانی برای دو نفر غذا بپزید، حال آن‌که هزینه دو وعده غذای آماده بیش از 30 هزار تومان خواهد بود. با این روش می‌توانید حداقل روزانه 20 هزار تومان پس‌انداز کنید.

    با شکم سیر به خرید بروید

    «دانیل واگاسکی» که پنج‌سال سعی کرد با بودجه سالانه ١٤هزار دلار (متوسط حقوق یک‌ماه در آمریکا) نیازهای خانواده‌اش را تأمین کند، با این روش هزینه خرید موادغذایی خانواده را نیز به نصف کاهش داد. او در این‌باره می‌گوید: هر وقت به خرید می‌روید، قبل از آن غذا بخورید. هرچند این کار به نظر بی‌معنی می‌رسد، اما درواقع خرید با شکم خالی ممکن است یک عادت پرهزینه باشد. با شکم گرسنه همه چیز به‌ویژه موادغذایی ناسالم مانند چیپس و پفک بسیار خوشمزه به نظر می‌رسد و بدون آن‌که متوجه باشیم، انواع کالاهای غیرضروری را به سبد خرید اضافه می‌کنیم. بنابراین سعی کنید قبل از رفتن به خرید غذای سبکی بخورید تا حواستان برای غذاهای فرآوری و بسته‌بندی شده کنترل شود.

    دفعات کمتری خرید کنید

    تا حد ممکن کمتر به فروشگاه‌های موادغذایی سربزنید تا پول کمتری خرج کنید. واگاسکی در این‌باره می‌گوید: به آخرین‌باری فکر کنید که فقط برای خرید چند وسیله جزیی به فروشگاه خواربارفروشی قدم گذاشتید. آیا فقط همان موارد کمی که مورد نظرتان بود را خریدید یا آن‌که کمی بیشتر پول خرج کردید؟ دلیل خریدتان چه بود؟ یک بسته‌بندی جذاب یا کالایی که حراج شده بود؟ البته این اتفاق چندان عجیب نیست. بنابراین تا حد ممکن کمتر به فروشگاه مراجعه کنید تا وسوسه خریدتان هم کمتر شود. واگاسکی می‌گوید: نیازی نیست شما به‌طور آنی عادت‌های خرید خود را تغییر دهید. با تغییرات کوچک فعالیت خود را آغاز کنید. اگر سه روز در هفته به خرید می‌روید، سعی کنید دفعات مراجعه به فروشگاه را به یک‌بار در هفته برسانید. به‌تدریج می‌توانید با ماهانه یک‌بار مراجعه به فروشگاه تمام مایحتاج خود را بخرید.

    آنلاین عمل کنید

    امروزه با پیشرفت فناوری و آنلاین شدن خدمات بانکی می‌توان بسیاری از صورت‌حساب‌ها و آبونمان‌ها را از خانه پرداخت کرد. به‌محض دریافت اس‌ام‌اس یا قبض می‌توان آنها را پرداخت کرد و دیگر نگران فراموش کردن آن نخواهید بود. این درحالی است که این روش صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های شما ازجمله حمل‌ونقل به همراه دارد.

    نقدی پرداخت کنید

    تحقیقات نشان می‌دهد هنگامی که افراد برای خرید به جای وجه نقد از کارت الکترونیکی استفاده می‌کنند، پول بیشتری خرج می‌کنند. بنابراین اگر واقعا تمایل دارید هزینه‌های خود را بکاهید، سعی کنید خریدهایتان را با پول نقد انجام دهید. این روند بسیار ساده است. هزینه‌های خود را برای مدت زمانی مشخص محاسبه کنید و سپس همان مقدار را از دستگاه خودپرداز بگیرید و کارت‌های الکترونیکی خود را در خانه نگه‌دارید. در صورتی که بودجه‌تان تمام شد، می‌توانید دوباره پول برداشت کنید. رامیت ستی، نویسنده کتاب «به شما یاد می‌دهم ثروتمند شوید» می‌گوید: به جای آن‌که کورکورانه از کارت‌های الکترونیکی استفاده و تا ریال آخر حسابتان را خرج کنید، از بانک پول نقد دریافت کنید و تصمیم بگیرید آن را برای چه مصارفی باید هزینه کرد.

    با همسرتان صحبت کنید

    صحبت درباره امور مالی، الگوهای خرج کردن و برنامه مالی یکی از مهم‌ترین گام‌ها در ایجاد یک خانواده موفق از لحاظ مالی است. دیوید باخ در کتابش به نام «زوج‌های باهوش پولدار می‌شوند» می‌نویسد: سروکله زدن با مسائل مالی مسأله‌ای است که هر زوجی باید به آن بپردازند. اگر هر دو نتوانند اولویت‌های مالی مشترکی را برای خود مشخص کنند، نمی‌توانند موفق شوند.

    محصولات برند را فراموش کنید

    تا حد ممکن از کالاهای باکیفیت اما بدون نام مطرح استفاده کنید. رامیت ستی در کتابش به نام «به شما یاد می‌دهم پولدار شوید» می‌نویسد: باید اولویت‌های مالی خود را مشخص کنید زیرا نمی‌توانید همه چیز را با هم در اختیار داشته باشید. فقط هنگام خرید کالاهایی که برایتان اهمیت خاصی دارند، به سراغ برندها بروید و به این ترتیب از هزینه‌های اضافی خودداری کنید. به‌عنوان مثال هنگام خرید کالاهایی مانند دستمال توالت، موادغذایی و برخی لباس‌های روزمره سراغ برندها نروید.

    انتخاب «روز بدون هزینه»

    یک روز هفته را به نام «روز بدون هزینه» نام‌گذاری کنید. در این روز خود را به چالش بکشید تا حتی یک ریال هم خرج نکنید. این بازی ساده سبب می‌شود با آگاهی بیشتری هزینه کنید. ستی در این‌باره توضیح می‌دهد: به‌طور فنی حتی اگر شما کیف پولتان را هم باز نکنید، باز هم برای هزینه‌هایی مانند اجاره‌بها، بیمه خودرو و غیره باید پول بپردازید. اما هیچ‌وقت این هزینه‌ها را محاسبه نکرده‌اید. این خود دلیل دیگری است که روز بدون هزینه را انتخاب کنید زیرا به شما کمک می‌کند به‌طور آگاهانه بر هزینه‌های خود نظارت کنید.

    به‌جای خرید سرمایه‌گذاری کنید

    به نظر می‌رسد خرید کردن و پس‌انداز کردن دو رویداد متضاد باشند، اما بیشتر افرادی که به‌طور موفقیت‌آمیز پول پس‌انداز می‌کنند، از این شیوه استفاده بهره می‌گیرند. باید بدانید که منظور از این کار صرفا خرید وسایل نیست. شما با این کار در کالاها و خدمات سرمایه‌گذاری می‌کنید. این روند به‌تدریج و با گذر زمان به روند پس‌انداز کردن شما کمک می‌کند. حال خواه خرید شما یک یخچال کم‌مصرف باشد یا یک برنامه کامپیوتری مورد نیاز برای کارتان. با این روش به‌سادگی متوجه کاهش پولتان می‌شوید اما باید بدانید که با این کار روی خودتان سرمایه‌گذاری کرده‌اید. به‌عنوان مثال در 30 سالگی افراد تصمیم می‌گیرند روی یک کیف اداری چرمی یا یک خودرو قابل اطمینان سرمایه‌گذاری کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها