عصر خودرو

افزایش ارزش سهام بوئینگ در پی اعلام مذاکره برای فروش هواپیما به ایران

عصر بازار- در پی انتشار اخباری مبنی بر مذاکره شرکت «ایران ایر» برای خرید هواپیما از شرکت آمریکایی «بوئینگ»، ارزش سهام این شرکت افزایش یافت.

افزایش ارزش سهام بوئینگ در پی اعلام مذاکره برای فروش هواپیما به ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مارکت واچ، ارزش سهام بوئینگ روز دوشنبه 2.3 درصد افزایش داشت که بیشترین میزان افزایش در میان شاخص های صنعتی «داو جونز» بود.
    خبرگزاری رویترز به نقل از فرهاد پرورش مدیر عامل ایران ایر گزارش داد که این شرکت در حال مذاکراتی با بوئینگ است و ممکن است بیش از 100 فروند هواپیما از این شرکت خریداری کند.
    پرورش به رویترز گفت که دیدارها و مذاکرات در این ارتباط در جریان است و پس از حصول تفاهم اولیه در خصوص تعداد و نوع هواپیماها بحث خواهد شد.
    بر اساس گزارش رویترز ، ایران ایر همچنین برای حمایت از ناوگان هوایی خود با بوئینگ مذاکره می کند.
    بر اساس این گزارش ، در پی اعلام قرارداد فروش هواپیمای شرکت ایرباس به ایران ، شرکت بوئینگ نیز برای به دست آوردن سهمی از بازار ایران به تکاپو افتاده است. مدیر فروش بوئینگ بتازگی با بیان اینکه می توان انتظار داشت که بازار ایران به صورت 50-50 بین بوئینگ و ایرباس تقسیم شود، افزود: بوئینگ می‌خواهد راهی برای تامین مالی ایران پیدا کند تا از تحریم‌های دلاری علیه ایران عبور کند و قرارداد فروش، اجرایی شود.
    پیش از بوئینگ، ایران برای خرید عمده هواپیمای مسافربری با ایرباس مذاکره کرده بود و اوایل بهمن ماه سال گذشته رئیس‌جمهوری کشورمان در سفر به فرانسه در پاریس قراردادی برای خرید 118 هواپیمای ایرباس به امضا رساند.
    به گزارش رسانه های غربی ، بوئینگ در رقابتی دشوار با رقبای خود به ویژه شرکت اروپایی ایرباس و بمباردیر کاناداست .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها