عصر خودرو

کره جنوبی آماده حذف کاغذ و پذیرش الکترونیکی اسناد گمرک ایران است

عصر بازار- گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: مقدمه های لازم برای رفع محدودیت‌های گمرکی در دیدار امروز سفیر کره جنوبی با رئیس‌کل گمرک ایران فراهم شد.

کره جنوبی آماده حذف کاغذ و پذیرش الکترونیکی اسناد گمرک ایران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «کیم سئونگ هو» سفیر کره جنوبی در تهران، امروز در دیدار با «مسعود کرباسیان» رئیس کل گمرک جمهور اسلامی ایران، از آمادگی کشور خود برای حذف کاغذ و پذیرش الکترونیکی اسناد و ارزش گمرکی کالاها خبر داد.
    به گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، وی اعلام کرد: مراحل امضای موافقتنامه همکاری‌های گمرکی با جمهوری اسلامی ایران طی شده و این کشور آماده است موافقتنامه را اجرا کند.
    براساس توافق های صورت گرفته میان سئونگ هو و کرباسیان همکاری‌های گمرکی کره جنوبی و ایران در بخش معرفی فعالان اقتصادی معتبر، تبادل الکترونیکی اسناد، آموزش و مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر گسترش می یابد.
    قرار شد دو کشور فعالان اقتصادی مجاز و معتبر خود را به یکدیگر اعلام کنند تا انجام تشریفات گمرکی آنها در بخش واردات و صادرات بدون محدودیت صورت پذیرد.
    سفیر کره جنوبی در تهران گفت: ما به دنبال روابط خوب با ایران هستیم و موارد متعددی برای توسعه همکاری‌ها میان جمهوری کره و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.
    رئیس‌کل گمرک ایران موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران و همسایگی آن با 15 کشور را مهم دانست و تلاش برای توسعه همکاری‌های گمرکی و کاهش معطلی‌های تجاری را خواستار شد.
    در این دیدار سفیر کره جنوبی از پیشنهاد رئیس‌کل گمرک ایران برای تجارت مستقیم و بدون واسطه کشور ثالث با هدف پیشگیری از جعل احتمالی و ارایه اسناد تقلبی مانند گواهی مبدا استقبال کرد.
    همچنین به پیشنهاد طرف ایرانی قرار شد یک مرکز آموزش منطقه‌ای امور گمرکی از سوی کره جنوبی (شبیه سازمان جایکای ژاپن) شکل گیرد.
    حجم مبادلات اقتصادی ایران و کره جنوبی در سال 1394 با رقمی معادل 6 میلیارد و 100 میلیون دلار از رشد نسبی برخوردار شد.
    کره جنوبی از شریکان مهم تجاری ایران محسوب می‌شود که بخش زیادی از نفت مورد نیاز خود را بویژه پس از رفع تحریم‌ها از ایران تامین می‌کند.
    شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها