عصر خودرو

برگزاری کارگاه آموزشی بورس برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران کیش

عصر بازار- کارگاه آموزشی بورس با هدف فرهنگ سازی و آگاه سازی در زمینه چگونگی خرید سهام و سرمایه گذاری در بورس برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران جزیره کیش برگزار شد .

برگزاری کارگاه آموزشی بورس برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران کیش
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ، در این کارگاه آموزشی که امروز با حضور تعدادی از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در تالار بورس اوراق بهادار کیش برگزار شد ، فرناز کازرانی مدیر این تالار به ارائه توضیحاتی در زمینه نحوه فعالیت این مجموعه و همچنین اهداف بورس کیش ،ساختار بازار مالی ایران ، نهادهای مالی ، انواع بورس و اوراق قابل معامله پرداخت .
    وی به فعالیت های بین المللی بورس تهران ، عضویت ایران در مجامع جهانی ، ارتباط با کشورها ، چگونگی دریافت کد برای خرید سهام و فعالیت بازار بورس اشاره و بر داشتن آگاهی و اطلاع از دانش روز در زمینه بورس تاکید کرد .
    اهداف بورس ، روش های تامین مالی از طریق بورس ، شرایط پذیرش اوراق بهادار ، روزهای معاملاتی ، معرفی سایت هایی که در آنها اطلاعات بورس اوراق بهادار ایران در آن گنجانده شده ،فعالیت شرکت های کارگزاری ، ابزارهای مورد معامله در بورس ، معاملات اوراق بهادار ، انتخاب سهام برای سرمایه گذاری از موضوعات دیگر عنوان شده در این کارگاه بود که مدیر تالار بورس اوراق بهادار کیش به آن اشاره کرد.
    مقایسه بین بورس ایران و آمریکا ، تعداد شرکت های فعال دو کشور در بورس و فرا بورس ، ارزش بازار، علل رشد کم بازار بورس ، رشد بازار در سالهای اخیر و اهمیت فرهنگ سازی در این راستا ، منابع اصلی بورس ایران ، ارتباط بین بورس و قیمت نفت و افت و خیزهای ناشی از آن ، مهمترین عوامل و شرکت های تاثیرگذار بر بازار بورس ایران و رتبه بندی کارگزاران ، نحوه دریافت کد بورس مطالبی بود که توسط امیر رضا مالکی یکی از کارشناسان خبره این تالار ارائه شد .
    پرداختن به بحث تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار مالی و سرمایه از بخش های دیگر این کارگاه بود .
    مدیر تالار بورس اوراق بهادار کیش در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی فرهنگ سازی و آگاه سازی در مورد چگونگی خرید سهام و فعالیت در بازار بورس را از اهداف برپایی این برنامه ها در طول سال بر شمرد وی گفت : در تالار بورس کیش کلاس های رایگان برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در بورس برگزار می شود.
    وی با بیان اینکه کلاس های آموزشی در زمینه سرمایه گذاری نیز در بورس انجام می شود گفت : خرید و فروش در بورس با کدهایی که افراد دریافت می کنند از هر شهر و یا منطقه امکان پذیر است .
    فرناز کازرانی اظهار داشت : در 22 منطقه از کشور، بورس منطقه ای ایجاد شده است که منطقه ای بندرعباس در هرمزگان و بورس کیش از آن جمله است و همچون بورس تهران برنامه های آموزشی و برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها را در برنامه دارند .
    وی با یاد آوری اینکه بورس کیش از سال 84 فعالیت می کند گفت : کلاس های آموزشی آشنایی با نحوه ورود به بازار بورس در این مرکز به صورت رایگان آموزش داده می شود ،در این کلاس ها سطح آگاهی شرکت کنندگان در این کلاس ها و کارگاه ها افزایش می یابد و در صورت علاقه مندی افراد می توانند کد بورسی منحصر به فرد دریافت کرده و وارد سرمایه گذاری در این بازار شوند .
    کازرانی استقبال از بورس کیش را بسیار خوب خواند و گفت : 35 کارگزار در بورس کیش فعال هستند و تعامل خوبی دارند ،ارزش معاملات کیش پس از تهران در جایگاه خوبی قرار دارد .
    وی با تاکید بر اینکه بورس کیش از بازار کشور جدا نیست اضافه کرد : اگر حجم بورس و شاخص آن خوب باشد فعالیت ما هم خوب خواهد بود ، سهامداران خود به خوبی از روند بازار بورس آگاه هستند .
    این مسئول در بورس کیش در مورد میزان ساعت آموزشی بورس کیش در سال 94 گفت : سال گذشته یک هزار و 584 نفر ساعت اموزشی داشتیم و 701 نفر ساعت نیز کارگاه آموزشی برگزار شد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها