عصر خودرو

رکود اقتصادی ۲۰۱۷

عصر بازار- انتشار گزارش جدید وزارت کار آمریکا، حساسیت بسیاری از کارشناسان را برانگیخته است. یکی از این کارشناسان با اشاره به این گزارش نسبت به آینده اقتصاد آمریکا هشدار میدهد.

رکود اقتصادی ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، مایک لارسون، تحلیلگر ارشد اقتصادی می گوید: گزارش اشتغال ماه می بدترین گزارشی است که تاکنون دیده ام. این گزارش فرسنگ ها با پیش بینی های کارشناسان فاصله داشت. اصلا وضعیت خوبی نیست. در این ماه در همه بخش ها، از خرده فروشی و معدن گرفته تا ساخت و ساز و تولید شاهد از بین رفتن مشاغل زیادی بوده ایم. ماه گذشته مشارکت نیروی کار در فعالیت های اقتصادی به شدت کاهش یافت. همچنین ارقام مربوط به حقوق و دستمزد ماهانه و ساعتی با افت رو به رو شد.

    لارسون می افزاید: در واکنش به نوسان قیمت طلا، تلنبار شدن دلارهای فدرال رزرو و تلوتلو خوردن بازار سهام، بازار اوراق قرضه سیر صعودی پیدا کرده است. در یک کلام، ما در آستانه فروپاشی تکنیکال قرار داریم. داده های اقتصادی و نشانه های موجود از بروز رکود اقتصادی دیگری در سال 2017 خبر میدهند.

    تحلیلگر ارشد موسسه پژوهشی وایس با اشاره به آمارهای تازه می گوید: اوضاع بدتر شده است. ماه گذشته اقتصاد آمریکا فقط 38 هزار شغل ایجاد کرد که بدترین رقم از سپتامبر 2010 به شمار میرود. اگر تصور می کنید که آمار ماه می یک استثناست، باید بگویم سخت در اشتباهید چون وزارت کار آمریکا آمار اشتغال ماه آوریل را از 160 هزار به 123 هزار و آمار اشتغال ماه مارس را از 208 هزار به 186 هزار شغل کاهش داده است. این وضعیت نشان میدهد که سال 2016 شاهد افت چشمگیر رشد اشتغالزایی خواهد بود. نکته دیگر اینکه از بین رفتن مشاغل مختص یک بخش نبوده است. ماه گذشته، 18 هزار شغل در بخش تولید، 10 هزار شغل در بخش معدن، 15 هزار شغل در بخش ساخت و ساز و 21 هزار شغل در بخش مشاغل موقت از دست رفت.

    لارسون تاکید می کند: درست است که نرخ بیکاری در آمریکا از 5 درصد به 4.7 درصد کاهش یافته اما این اتفاق فقط از نظر ریاضی رخ داده است. در واقع علت اصلی کاهش نرخ بیکاری این بود که نیروی کار آمریکا 458 هزار نفر دیگر کاهش یافت و مشارکت نیروی کار در اقتصاد آمریکا با 0.2 درصد افت به 62.6 درصد رسید. به علاوه شاخص «پراکنش» که نشان دهنده تعداد گروه های صنعتی است که اقدام به استخدام یا اخراج نیروی کار می کنند، به پایین ترین سطح در 6 سال گذشته رسیده است.

    این تحلیلگر ارشد در پایان می افزاید: مهم نیست که توجیهگران وال استریت چگونه این گزارش و گزارش های دیگر را تفسیر می کنند، تاکید میکنم که اوضاع خوب نیست و فکر می کنم شرایط بدتر خواهد شد. چون ما هنوز افزایش آمار بیکاری در صنعت خودرو را به حساب نیاورده ایم. این صنعت دارای حبابی است که به زودی می ترکد. از سویی در بخش ساخت و ساز هم شاهد افزایش میزان اخراج کارگران خواهیم بود. همه این موارد نشان می دهد که سال آینده با رکود اقتصادی عمیقی  رو به رو خواهیم شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو