عصر خودرو

قیمت های پایه محصولات پتروشیمی بررسی شد؛

پلیمری ها در سراشیبی قیمت

عصر بازار: اکثر محصولات پلیمری در فهرست جدید قیمت های پایه که امروز از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام شد، روندی نزولی داشتند.

پلیمری ها در سراشیبی قیمت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در این لیست پس از استایرن بوتادین رابرها بیشترین افت قیمت را پلی پروپیلن ها به ثبت رساندند، به طوری که این کالاها نسبت به دو هفته گذشته 141 تومان افت قیمت داشته و به مرز 3 هزار و 877 تومان در هر کیلو رسیدند.

    در همین حال قیمت پلی اتیلن های سنگین بادی، تزریقی و فیلم هم نسبت به دو هفته گذشته با افت روبه رو شدند، به این ترتیب پلی اتیلن سنگین بادی 31 تومان ، پلی اتیلن سنگین تزریقی 43 تومان و پلی اتیلن های سنگین فیلم نیز 52 تومان نسبت به دو هفته گذشته افت داشتند و در لیست جدید اعلامی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با قیمت های 4 هزار و 45 و 3 هزار و 907 و 4 هزار و 85 تومان به ثبت رسیدند.

    همچنین قیمت استایرن بوتادین رابرهای بندرامام نیز در لیست جدید اعلامی توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی به ترتیب با افت 278 و 285 تومان روبه رو شدند، به این ترتیب نرخ این کالاها به 4 هزار و 170 و 3 هزار و 848 تومان در هر کیلو رسید.

    البته در لیست اعلامی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برخی از محصولات پلیمری مانند پلی استایرن های مقاوم و انبساطی با افزایش قیمت روبه رو شده و پلی استایرن معمولی کاهش نرخ داشت. به طوری که پلی استایرن مقاوم 50 تومان نسبت به دو هفته گذشته افزایش قیمت داشت و به محدوده 4 هزار و 509 تومان رسید.

    همچنین پلی استایرن انبساطی گرید 300 نسبت به دو هفته گذشته 14 تومان گران تر شد و به رقم 4 هزار و 303 تومان در هر کیلو رسید، اما پلی استایرن معمولی با افت 69 تومانی نسبت به دو هفته گذشته در محدوده 4 هزار و 297 تومان در هر کیلو قرار گرفت.

    در همین حال در لیست جدید قیمت های پایه پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری و همچنین ایکس تری با رشد قیمت برای نیمه دوم مردادماه اعلام شدند.

    برچسب ها