عصر خودرو

واردات از آمریکا یک چهارم شد

عصر بازار- واردات ایران از آمریکا در چهارمین ماه سال جاری میلادی یک چهارم شد و به ۶ میلیون دلار رسید.

واردات از آمریکا یک چهارم شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می دهد صادرات این کشور به ایران در چهارمین ماه سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل یک چهارم شده است.

    آمریکا در آوریل سال میلادی گذشته 24.8 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود اما این رقم در مدت مشابه امسال به 6 میلیون دلار کاهش یافته است. از دو ماه پیش صادرات آمریکا به ایران کاهش قابل توجهی داشته است. در مارس امسال نیز آمریکا تنها 6.7 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

    با وجود افت قابل توجه صادرات آمریکا به ایران واردات این کشور از ایران رشد قابل توجهی داشته است و در آوریل 2016 بالغ بر 7.1 میلیون دلار کالای ایرانی توسط آمریکا وارد شده است. در آوریل 2015 واردات آمریکا از ایران صفر اعلام شده بود.

    بر اساس این گزارش در 4 ماهه ژانویه تا آوریل 2016 کل صادرات آمریکا به ایران 56.8 میلیون دلار اعلام شده که این رقم با افت 42 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. آمریکا در 4 ماهه سال میلادی گذشته 99.3 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

    واردات آمریکا از ایران در 4 ماهه 2016 نیز 20.4 میلیون دلار بوده است. در 4 ماهه سال قبل واردات آمریکا از ایران صفر اعلام شده بود.

    دولت آمریکا بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک که از نیمه ژانویه 2016 به اجرا گذاشته شده واردات برخی کالاها از جمله فرش، زعفران، پسته و خاویار از ایران را آزاد کرده است.

    طی سالهای گذشته و در پی تحریم‌های این کشور صادرات ایران به آمریکا به مرز صفر رسیده بود.

    بر اساس این گزارش مبادلات تجاری دو کشور در 4 ماهه نخست سال جاری میلادی 77.2 میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به مبادلات 99.3 میلیون دلاری 4 ماهه سال قبل افت 22 درصدی داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها