عصر خودرو

نایب رئیس پارلمان اروپا:

خروج بریتانیا به‌معنای پایان پروژه اروپای متحد نیست

عصر بازار- نایب رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پایان ایده اروپای متحد نخواهد بود و نباید به عنوان یک سناریوی ترسناک تلقی شود.

خروج بریتانیا به‌معنای پایان پروژه اروپای متحد نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، الکساندر لامبسدروف نایب رئیس پارلمان اروپا و قانون‌گذار لیبرال آلمانی اعلام کرد: ما امیدواریم که مردم بریتانیا در رفراندوم 23 ژوئن، رای به ماندن در اتحادیه اروپا دهند. اما هر نتیجه‌ای رخ دهد، اتحادیه اروپا وارد بحران نخواهد شد.

    وی افزود: «اتحادیه اروپا بدون آلمان و فرانسه به کل غیرقابل تصور است اما این اتحادیه در آغاز به کار خود نیز بدون بریتانیا بوده است. خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پایان پروژه اروپا نخواهد بود.»

    رهبران گروه هفت و بسیاری ار رهبران کشورهای دیگر هشدار داده‌اند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یک خطر جدی برای رشد اقتصاد جهانی خواهد بود. لامبسدروف اما اعلام کرد: فرقی نمی‌کند که نتیجه همه‌پرسی چه باشد، اتحادیه اروپا باید اصلاحاتی را انجام دهد.
    این قانونگذار آلمانی گفت: «‌اگر برگزیت اتفاق بیفتد، قوانین اتحادیه اروپا در خصوص ساختار رای‌گیری باید تغییر کند. در هر دو صورت (چه خروج و چه بقای بریتانیا)،‌ این امر بسیار حیاتی است که توانایی سازمان در عمل به عنوان یک بدنه واحد تقویت شود و این‌گونه برداشت شود که ما یک سیستم دولایه داریم که اعضای آن با سرعت مختلفی حرکت‌ می‌کنند.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها