عصر خودرو

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت و گو با «عصر بازار» ؛

ورود سرمایه گذار همراه با تکنولوژی ، اولیت اقتصادی سیاست گذاران

عصر بازار- آشنایی مستقیم خارجی ها با فرصت های سرمایه گذاری در کشور نیز از طریق ارتباط نهاد های مالی داخلی با نهاد های مالی بین المللی میسر خواهد شد.

ورود سرمایه گذار همراه با تکنولوژی ، اولیت اقتصادی سیاست گذاران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، رضا عیوض لو عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در خصوص اقدامات لازم در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی گفت: مبادلات بانکی یکی از موضوعات مهم در این امر محسوب می شود چرا که سال های سال از نظام مالی و پولی دنیا فاصله داشتیم.

    وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر استاندارد ها و مقررات جدید در سطح بین المللی ایجاد شده است که باید در جهت منافع خود با این مقررات و استاندارد ها تطبیق پیدا کنیم.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه بیان کرد: گزارش های مناسب از وضعیت سرمایه گذاری در ایران نیز مهم ارزیابی می شود زیرا سرمایه گذار خارجی هنوز مستندات لازم برای سرمایه گذاری در کشور را در اختیار ندارد.

    رضا عیوض لو عنوان کرد: مشکل مذکور باید از طریق نهاد های مالی از جمله تامین سرمایه ها و مشاور سرمایه گذاری ها تهیه و در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار گیرد.

    عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ابراز داشت: آشنایی مستقیم خارجی ها با فرصت های سرمایه گذاری در کشور نیز از طریق ارتباط نهاد های مالی داخلی با نهاد های مالی بین المللی میسر خواهد شد.

    این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: ایجاد ابزار های مناسب برای سرمایه گذاران خارجی نیز از دیگر اقدامات لازم برای جذب سرمایه گذاران محسوب می شود.

    وی افزود: باید در موضوع ادقام و تملیک در حوزه جذب سرمایه گذار بیش تر فعالیت شود.

    رضا عیوض لو اذعان داشت: ورود سرمایه گذار همراه با تکنولوژی یکی از اولیت های اقتصادی سیاست گذاران است.

    عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: با توجه به موضوع بهبود فضای کسب و کار، فرآیند های زمان بر و طولانی سرمایه گذاران خارجی باید در جهت رسیدن به تولید تسهیل شود.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اجماع کلی دستگاه های مختلف از جمله دولت و نهاد های دولتی با همکاری بخش خصوصی به عنوان پیشران در جهت جذب سرمایه گذار خارجی ضروری است.

    وی بیان کرد: صنایعی که مزیت رقابتی دارند از جمله صنایع مربوط با مواد اولیه معدنی ها، محصولات پتروشیمی و... برای سرمایه گذاران خارجی در دوران پسا برجام همگام با لغو تحریم می تواند جذابیت داشته باشد.

    رضا عیوض لو گفت: از سویی، صنایعی که به صورت لایسنس با خارجی ها در ارتباط بودند نیز مورد اقبال سرمایه گذاران در صورت لغو تحریم قرار خواهند گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو