عصر خودرو

رشد ضعیف بخش خصوصی چین در ماه می

عصر بازار- فعالیت بخش خصوصی چین در ماه می ۲۰۱۶ با کمترین سرعت خود رشد داشته و این در حالی است که رشد بخش خدمات نسبت به ماه آوریل کم شده و تولید کارخانه‌ها نیز کاهش یافته است.

رشد ضعیف بخش خصوصی چین در ماه می
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شاخص تولید کمپوزیت سایکسین در ماه می با افتی 0.3 درصدی نسبت به آوریل به 50.5 واحد رسید که آهسته‌ترین رشد در سه ماه اخیر بوده است.

    به طور مشابه، شاخص مدیران خرید بخش خصوصی چین در ماه می با افتی 0.6 درصدی نسبت به ماه آوریل به 51.2 واحد رسید. ارقام بالای 50 نشانگر توسعه در بخش بوده است.

    در ماه می کسب‌وکارهای جدید رشدی اندک داشتند. کسب‌وکارهای جدید در بخش خدمات با کمترین سرعت رشد کردند در حالی که سفارشات جدید تولیدکنندگان کالا برای نخستین بار در سه ماه اخیر کاهش یافته است.همچنین اشتغال بخش خدمات نیز برای دومین ماه متوالی اندکی رشد داشته است.

    در ماه می، فشارهای هزینه‌ای در هر دو بخش خدمات و تولید کاهش یافته است. این گزارش همچنان نشان می‌دهد که هر دو بخش رصد شده جرایم تولیدی خود را افزایش داده‌اند و تعدادی از شرکت‌ها نیز به دلیل هزینه‌ بالاتر قیمت‌ها را افزایش داده‌اند. در ماه می شاخص چشم‌انداز کسب‌وکار 12 ماهه نیز به پایین‌ترین سطح خود در سال 2016 رسید.

    ژنگ‌شنگ ژونگ، رئیس تحقیقات کلان اقتصادی گروه CEBM اعلام کرد: «دولت نیاز دارد تا به منظور کمک به بهبود اقتصاد، اقدامات تثبیتی را پیش‌ببرد. دولت همچنین باید نسبت به کنترل و مقررات بخش خدمات احساس آرامش کند تا بتواند پتانسیل رشد این بخش را محقق بخشد و انتقال و توسعه سالم اقتصاد را سهولت بخشد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها