عصر خودرو

بازیگران بزرگ زغالسنگ در دنیا;

سهم ایران از اقتصاد جهانی زغال چقدر است؟

عصر بازار- تا کنون ۹۰۰ میلیارد تن انواع زغالسنگ در دنیا کشف شده که سه کشور آمریکا، روسه و چین با داشتن ۶۰ درصد این ذخایر به عنوان بزرگترین دارندگان زغال در دنیا معرفی شده اند.

سهم ایران از اقتصاد جهانی زغال چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، از 900 میلیارد تن ذخیره زغالی که در دنیا کشف شده سهم ایران 5 میلیارد تن بوده که نشان می‌دهد تنها نیم درصد از ذخایر جهانی زغال در ایران جای گرفته است.

    بر اساس این گزارش چین با تولید 3.6 میلیارد تن زغال در سال بزرگترین تولید کننده این ماده معدنی در دنیاست و پس از آن آمریکا با تولید 893 و هند با تولید 605 میلیون تن در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

    این آمار نشان می‌دهد که چین ظرف یک سال و نیم قادر است تا به اندازه کل ذخایر ایران، زغالسنگ به تولید برساند در حالی که کل تولید سالانه کشورمان از محل استخراج زغالسنگ 2 میلیون تن است.

    بر اساس این گزارش، تنها دو دهم درصد از انرژی در ایران از طریق زغالسنگ تامین می شود در حالیکه این سهم در دنیا به 30 درصد نیز می‌رسد.

    آمارهای جهانی حاکی از آن دارد که 33 درصد انرژی جهان از طریق نفت، 30 درصد از راه زغالسنگ و 24 درصد نیز از طریق گاز تامین می‌شود در حالیکه ، 60 درصد انرژی مورد استفاده در ایران از طریق گاز، 38 درصد از طریق نفت و دو دهم درصد از طریق زغالسنگ تامین می‌شود.

    این گزارش حاکی از آن است که معدنکاری زغال در دنیا از فعالیت های پر درآمد محسوب می شود به طوری که ارزش سالانه تولیدات زغال در چین سالانه 300، اندونزی 31 و استرالیا 24 میلیارد دلار است.

    بر این اساس 70 درصد فولاد و 40 درصد برق دنیا با استفاده از زغالسنگ تولید می‌شود که سهم ایران از این تولیدات بسیار ناچیز بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها