عصر خودرو

در حاشیه نشست وزاری کارتل نفتی ابراز شد;

امیدواری یکپارچه اوپک به بهبود بازار نفت

عصر بازار- بسیاری از وزرای نفت اوپک خوشبین هستند که با پیشنهاد تعیین یک سقف تولید جدید در تلاش برای کاهش عرضه مازاد جهانی و پایان دادن به نبرد بر سر سهم بازار، قیمت نفت افزایش یابد.

امیدواری یکپارچه اوپک به بهبود بازار نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در حاشیه نشست وزرای نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت در پایتخت اتریش، این وزرا ابراز امیدواری کردند که قیمت نفت در نیمه دوم سال بازهم افزایش پیدا کند.

    سهیل بن محمد المزروعی وزیر نفت امارات اعلام کرد بازارها به منظور سرمایه‌گذاری پایدار در بخش نفتی به بالارفتن قیمت نفت نیاز دارند.

    فهد النما، وزیر نفت عراق نیز اعلام کرد که انتظار دارد قیمت هر بشکه نفت در نیمه دوم سال جاری به 55 تا 65 دلار برسد. انس الصالح وزیر نفت کویت نیز اظهار داشت قیمت 50 تا 60 دلاری یک قیمت مناسب برای نفت خام خواهد بود.

    محمد الصدا وزیر نفت قطر نیز اعلام کرد جو حاکم بر نشست اوپک بسیار مثبت بوده است. وی افزود قیمت عادلانه برای تشویق سرمایه‌گذاری در بخش نفت بشکه‌ای بالای 50 دلار خواهد بود.

    خوزه بوتلو وزیر نفت آنگولا معتقد است امکان این وجود دارد که او و مابقی وزاری نفت اوپک تصمیمی را در خصوص اعلام یک سقف تولید ممکن برای گروه اتخاذ کنند. بوتلو اعلام کرد نفت 60 دلاری بد نخواهد بود ولی رسیدن قیمت هر بشکه نفت به 80 دلار بسیار ایده‌آل خواهد بود.

    صلاح خبری وزیر نفت الجزایر امیدوار است که اوپک در آینده نزدیک یک سقف تولید تعیین تعیین کند و هر کشور عضو سهمیه تولید داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها