عصر خودرو

جهش آخر هفته طلا در پی انتشار آمار اشتغال آمریکا

عصر بازار- با ثبت بیشترین رشد یک‌روزه طلا در یک ماه اخیر طی روز جمعه،‌ طلا هفته منتهی به چهارم ژوئن را با رشدی ۲.۵ درصدی به پایان برد. این در حالی است که انتشار آمار اشتغال آمریکا موجب تقویت انتظارات در خصوص به تعویق‌افتادن افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو شد.

جهش آخر هفته طلا در پی انتشار آمار اشتغال آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، گزارش وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد، اقتصاد این کشور در ماه می 2016، کمترین میزان اشتغال‌زایی را در 5 سال اخیر داشته است. این موضوع می‌تواند کار افزایش نرخ بهره را برای فدرال رزرو سخت کند. این آمار همچنین موجب شد تا طلا از پایین‌ترین سطح 3 ماه و نیم اخیر خود فاصله بگیرد.

    هر اونس طلا در پایان هفته با رشدی 2.5 درصدی نسبت به آخرین جایگاه خود در هفته گذشته یکهزار و 243 دلار و 50 سنت معامله شد.

    جورجت بوئل، تحلیلگر ABN‌اعلام کرد: «‌افت شدید در آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی برای دلار منفی و برای طلا مثبت بوده است. انتظارات برای افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک از بین رفته و طلا احتمالا روندی صعودی در پیش خواهد گرفت.»

    در پایان هفته دلار به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر خود در برابر سبد ارزهای دیگر رسید و افتی 1.3 درصدی را در برابر یورو تجربه کرد.

    طلا در 4 هفته گذشته و پس از اظهارنظر مقامات ارشد بانک مرکزی آمریکا، در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک، با افت قیمت مواجه شده بود. با وجود این،‌ طلا همچنان در سال جاری 14 درصد رشد قیمت داشته است.
    طلا به شدت به نرخ بهره حساس است به طوری که افزایش نرخ بهره هزینه‌های نگهداری طلا را افزایش داده و دلار را تقویت می‌کند.
    کارستن فریچ، تحلیلگر کامرزبانک اعلام کرد: «احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن مجددا به سطوح قبل از انتشار صورتجلسه نشست سیاستگذاری بازگشته است. طلا قبل از انتشار صورت جلسه فدرال‌رزرو در سطح 1280 دلاری معامله می‌شد.»

    تقاضای طلا در آسیا، بزرگترین مصرف‌کننده فیزیکی این فلز گرانبها، در هفته گذشته کاهش یافت. در میان فلزات گرانبهای دیگر نیز در پایان هفته، هر اونس پلاتین 981 دلار و 65 سنت، هر اونس نقره 16 دلار و 34 سنت و هر اونس پالادیوم 552 دلار 11 سنت معامله شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها