عصر خودرو

هفت مزیت مهم برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی

عصر بازار- مدیربرنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو از وجود هفت مزیت مهم برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی کشور خبر داد و افزود: از جمله این مزیت ها وجود ذخایر غنی معدنی اکتشاف شده و نشده (اعم از عناصر فلزی پرمصرف و نوین) است.

هفت مزیت مهم برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، «امیر صباغ» گفت: با توجه به ذخایردهها میلیارد تنی، امکان احداث واحدهای فرآوری صنایع بالادستی و پایین دستی در نقاط مختلف کشور وجود دارد که می تواند اقتصاد کشور را متحول سازد و ایران را به یک کشور پیشرفته تبدیل کند.

    وی یادآورشد: علاوه برمعادن داخلی، همسایگی با کشورهای آسیای میانه و افغانستان با ذخایرعظیم معدنی، مزیت دیگری است که با ایجاد همکاری های متقابل، می تواند جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی ایران را ارتقا دهد.
    مدیربرنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو با اشاره به موضوع انرژی ارزان به عنوان یکی از مزیت های توسعه بخش معدن و صنایع معدنی ایران، گفت: انرژی به عنوان یکی از مواد اولیه اصلی توسعه صنایع به ویژه صنایع معدنی محسوب می شود که نقش قابل توجهی در قیمت تمام شده محصولات ایفا می کند و می تواند در تولید فلز آلومینیوم، به عنوان مواد اولیه عمل کند و گاز ارزش افزوده پیدا کند.
    وی با بیان اینکه ایران با برخورداری از منابع عظیم گازی در منطقه جنوب، مزیت دیگری برای توسعه صنایع معدنی ایجاد کرده است، افزود: موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران و دسترسی به آبهای آزاد زمینه ورود به بازارهای تجاری و صادراتی کشورهای مختلف (منطقه ای و جهانی) را فراهم کرده است بنابراین از نظر فروش محصولات صادراتی نسبت به برخی کشورها می توانیم موفق تر عمل کنیم.
    صباغ یادآور شد: منطقه چابهار با برخورداری از شرایط خاص منطقه ای و تصمیم حاکمیت مبنی بر توسعه آن، در حال تبدیل شدن به مرکز حمل و نقل بین المللی، انرژی و تجارت بین المللی است و این موضوع می تواند برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، تاثیرگذار باشد.
    وی ادامه داد: در کنار همه مزیت ها، وجود ظرفیت های پایه علمی، فنی و مهندسی در بخش معدن و صنایع کشور، توجه اساسی به این بخش را ضروری تر می سازد و اقتصاد کشور با اولویت دادن به این بخش، می تواند در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی موفق تر عمل کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو