عصر خودرو

گفت وگو با یک تحلیلگر بازارسهام;

سهامداران به مجامع امسال امیدوار باشند

عصر بازار- یک کارشناس بازار سهام گفت: اگر دولت مسیر را هموار کندو مجلس سمت‌و سوی حمایت از سیاست‌های دولت را در پیش بگیرد، دولت اقدامات اساسی در پسابرجام را انجام دهد که شرکت‌ها بتوانند به صورت روان و موثر از این فضا استفاده کنند زمینه برای رشد چشم گیر بازار سرمایه فراهم خواهد شد.

سهامداران به مجامع امسال امیدوار باشند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، محمد‌علی احمدزاده اصل اظهار کرد: در فصل مجامع یکسری انتظارات از شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های بزرگ وجود داشت که شرکت‌ها این انتظارات را فراهم نکردند، که البته این مسائل از ابتدای سال پیش‌بینی می‌شد و حتی این پیش‌بینی‌ها در روند امسال تاثیر گذاشت. در صورتی که قبل از شروع سال جاری شرایط وجود نداشت و امید می‌رفت شرکت‌ها بتوانند بودجه‌‌های قانع‌کننده و مثبت ارائه کنند که وضعیت بازار با توجه به آن دگرگون شود یا همان وضعیت مثبت ادامه داشته باشد.

    او افزود: اما با شروع سال جاری چنین اتفاقی صورت نگرفت و شرکت‌ها همچنان در فضای تحریم قرار داشتند. اگرچه مسائل مربوط به سوئیفت و.. حل شد اما دراین راستا تراکنش‌های جالبی صورت نگرفت. از این رو، می‌توان گفت بانک‌های کشور در پسابرجام هیچ توفیقی پیدا نکرده‌اند. در رابطه با صنایع مختلف نیز، اکثر اخبار در حد مذاکره باقی مانده و همچنان منابع‌ خارجی و سرمایه‌گذار جذب‌ نکرده‌ایم.

    این تحلیلگر بازارسرمایه هم معتقد است: در حال حاضر هم، شاهد اثرات این مسائل در اخباری که از مجامع بیرون می‌آید، هستیم و مشخص است که شرکت‌ها همچنان در دوران برزخ قرار دارند و نمی‌دانند که به چه صورت از فضای پسابرجام استفاده کنند یا اصلا این فضا را به دست می‌آورند یا از آن استفاده می‌کنند، یا خیر؟ بنابراین یکسری ایده‌ها وجود دارد که در روند بازار تاثیرگذار بوده است.

    این کارشناس بازار سرمایه گفت:‌ اما اگر به مصادیق بپردازیم که هفته گذشته به چه صورت بوده است، اگرچه روش‌های شرکت‌های بزرگ با عدم اقبال مواجه بود اما حجم بازار حجم قابل قبولی بود و موضوع و اخبار نگران‌کننده‌ای در پیش نیست.

    او معتقد است:‌ انتظار می‌رود در بلندمدت بازار خوبی پیش رو داشته باشیم. یعنی بتوانیم از گشایش‌ها در پسابرجام ، استفاده کنیم. در حال حاضر، در کوتاه‌مدت این انتظارات خودش را عملیاتی نشان نمی‌دهد که بتوانیم از آنها استفاده کنیم، در نتیجه احتیاط می‌کنیم.

    او افزود: در حال حاضر به علت عدم جذابیت سهام شرکت‌ها در بازار سهام، نقدینگی به سمت این بازار نمی‌آید و امید می‌رود این فضا در بلندمدت به سمت رونق و ثبات پیش رود. حتی می‌توانیم بگوییم درکل سال جاری، سال بورس خواهد بود. همانطور که شاهدیم در سال گذشته 9 ماه اول سال بازار منفی بود اما سه ماه پایانی شرایط تغییر کرد و بازار مثبت شد به طوریکه همه منفی بودن بازار طی 9 ماه گذشته را جبران کرد و حتی بازار 20 درصد مثبت شد.

    احمدزاد اصل گفت:اگر دولت مسیر را هموار کندو مجلس سمت‌و سوی حمایت از سیاست‌های دولت را در پیش بگیرد، دولت اقدامات اساسی در پسابرجام را انجام دهد که شرکت‌ها بتوانند به صورت روان و موثر از این فضا استفاده کنند زمینه برای رشد چشم گیر بازار سرمایه فراهم خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها