عصر خودرو

در نیمه دوم سال جاری برگزار می شود:

دومین همایش ملی راهبری شرکتی

عصر بازار: بورس تهران در نظر دارد دومین همایش ملی راهبری شرکتی را در نیمه دوم سال جاری برگزار نماید.

دومین همایش ملی راهبری شرکتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مدیریت توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری، از الزامات توسعه و پیشرفت برطبق ادبیات اقتصادی و نظریه‌های رشد، وجود پس‌انداز و تبدیل آن به سرمایه‌گذاری است. یکی از راه‌های جذب پس‌انداز و تامین سرمایه و در نتیجه کمک به اقتصاد کشور، ورود سرمایه‌ها به بازار سرمایه است. شرکت بورس نیز با آگاهی نسبت به این موضوع، ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری را در دستور کار خود قرار داده است و به همین منظور مدیریت توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری بورس اوراق بهادار تهران در چهار ماه ابتدای سال 1394 برای گسترش این فرهنگ و آشنایی مردم با بازار سرمایه اقداماتی را انجام داده است.

    تهیه طرح برگزاری دومین همایش ملی حاکمیت شرکتی در راستای سیاست‌های اقتصاد حمایتی

    بنابر گزارش مدیریت توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری با توجه به اهمیت موضوع راهبری شرکتی در اثربخشی سازمان‌ها، توسعه سرمایه‌گذاری، تقویت بازارهای مالی و سرمایه و با هدف شناسایی عوامل فرهنگی و اجتماعی موثر بر بهبود حاکمیت شرکتی در ایران، شناسایی چالش‌های حقوقی و قانونی موثر بر کارآمدی این نظام و اطلاع از آخرین نظریه‌ها، یافته‌ها و تجارب برتر سایر کشورها و سازمان‌های داخلی و خارجی، بورس تهران در نظر دارد دومین همایش ملی راهبری شرکتی را با همکاری دانشگاه الزهرا در نیمه دوم سال جاری برگزار نماید.

    حمایت مادی و معنوی از همایش‌ها و سمینارهای مرتبط با بازار سرمایه

    بورس تهران برای حمایت مادی و معنوی از همایش‌ها و سمینارهای مرتبط با بازار سرمایه در سه ماهه گذشته 2 مورد همایش و سمینار را مورد حمایت مادی و معنوی قرار داده است.

    برگزاری دوره‌های تخصصی برای ارتقای دانش مالی کارگزاران، ناشران بورسی و فعالان بازار سرمایه

    براساس این گزارش دوره‌های تخصصی برگزار شده 277 نفر ساعت و شامل دوره‌ی آموزشی آشنایی با سازوکار، دستورالعمل و سامانه معاملات برخط قراردادهای آتی سهام برای معامله‌گران شرکت‌های کارگزاری به منظور دریافت مجوز معامله‌گری و سمینار آشنایی با قراردادهای آتی سهام برای پرسنل و مشتریان شرکت کارگزاری بود.

    برگزاری دوره‌های فرهنگ‌سازی و آموزشی بورس برای توسعه‌ی فرهنگ سرمایه‌گذاری عموم مردم به‌صورت فصلی و مستمر در تهران

    بنابراین گزارش دوره‌های فرهنگ‌سازی و آموزشی بورس نیز با عناوین اصول و فرآیند سرمایه‌گذاری در بورس، آشنایی با سایت های بورسی، حقوق سرمایه‌گذاران حقیقی در بازار سرمایه، معاملات برخط(on line)، قرارداد آتی سهام، صندوق سرمایه‌گذاری و مقدمات تحلیل بنیادی در مجموع 1202 نفر ساعت در تهران برگزار شد.

    برگزاری بازدیدهای گروهی( دانش‌آموزان، دانشجویان و ...) از تالار معاملات و آموزش مفاهیم بازار سرمایه

    همچنین نحوه خرید و فروش سهام به بازدیدکنندگان از طریق حضور در کارگاه‌‌های آموزشی که در تهران1150 نفر ساعت بوده است.

    آموزش بورس به دبیران اقتصاد

    مدیریت توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری برای آشنایی دبیران رشته‌های اقتصاد و حسابداری با مفاهیم بازار سرمایه و به منظور ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری در بورس از طریق آموزش و پرورش، دو دوره آموزشی توسط این مدیریت برگزار شده که مشتمل بر 120 نفر ساعت آموزش بوده است و طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، مقرر گردیده‌است تمامی دبیران اقتصاد آموزش و پرورش استان تهران در دورهای آموزشی شرکت کنند.

    ارتقای کیفی سایت آموزش بورس تهران

    همچنین برای بهره‌مندی و یادگیری عموم مردم از مفاهیم بازار سرمایه و ارتقای دانش حوزه مالی و سرمایه‌گذاری، سایت جدید آموزش بورس تهران در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

    انتشار سه عنوان کتاب جدید در حوزه کودک و نوجوان

    با توجه با اهمیت موضوع آشنایی کودک و نوجوان با مفاهیم بازار سرمایه، مجموعه سه‌گانه کودک و بورس شامل سه کتاب قلک، پول و بورس، توسط منظور مدیریت توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری تهیه و در اختیار عموم سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

    برچسب ها