عصر خودرو

نفت ایران به پالایشگاه های لوک اویل روسیه سرازیر می شود

عصر بازار- رییس شرکت نفتی لوک اویل از مذاکره با بیژن زنگنه با موضوع تصفیه نفت ایران در پالایشگاه های این شرکت در روسیه خبر داد.

نفت ایران به پالایشگاه های لوک اویل روسیه سرازیر می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، وحید علی اکبروف با اشاره به دیدار خود با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در حاشیه اجلاس اپک در وین که دیروز (پنجشنبه) برگزار شد، گفت: لوک اویل برای تصفیه نفت ایران در پالایشگاه های خود برنامه ریزی کرده است.

    بنا به اعلام خبرگزاری ایتارتاس، وی افزود: وزیر نفت ایران از روند مذاکرات با لوک اویل برای همکاری های نفتی حمایت کرد.
    مقام نفتی روسیه ادامه داد: در آینده نزدیک فرمولی را برای تنظیم و امضای موافقتنامه درازمدت در زمینه تحویل گرفتن نفت از ایران برای استفاده در پالایشگاه های لوک اویل تهیه می کنیم.
    وحید علی اکبروف بدون اشاره به حجم مورد نظر نفت وارداتی این شرکت از ایران و همچنین زمان احتمالی عملیاتی شدن آن، اظهار کرد که این مساله به برنامه ریزی ها و نیاز های ایران به نفت تصفیه شده بستگی دارد.
    وی گفت: لوک اویل که تا پیش از تحریم ها سالانه تا دو میلیون تن نفت از ایران خریداری می کرد، اکنون علاقه مند به ادامه خرید نفتی است زیرا فعال ترین شرکت حوزه خزر در عرصه خرید و فروش نفت بوده و می خواهد همین جایگاه را در منطقه خلیج فارس نیز داشته باشد.
    لوک اویل بزرگترین شرکت نفتی روسیه که فعالیت های گسترده ای در کشورهای مختلف جهان دارد، سال 2014 بیش از 144 میلیارد دلار فروش نفت داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها