عصر خودرو

قیمت نفت برنت،حدود ۵۰ دلار در هر بشکه ثابت ماند

عصر بازار- خبرگزاری رویترز (Reuters) انگلیس اعلام کرد: پس از نشست وزرای نفت اوپک در وین، قیمت نفت برنت دریای شمال که مبنای قیمت گذاری دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک است، روز جمعه در حدود ۵۰ دلار در هر بشکه ثابت ماند.

قیمت نفت برنت،حدود ۵۰ دلار در هر بشکه ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، نشست وزرای اوپک دیروز (پنجشنبه) در وین پایتخت اتریش، بدون تصمیم گیری در مورد سقف تولید یا تعیین سیاستی تازه در این زمینه پایان یافت؛ لیکن اعضا به اتفاق آرا، «محمد بارکیندو» نامزد کشور نیجریه را به عنوان دبیرکل جدید این سازمان انتخاب کردند و او جانشین «عبدالله سالم البدری» از عربستان سعودی شد.

    قیمت نفت برنت دریای شمال روز جمعه در ساعت 01:03 بامداد به وقت گرینویچ در بازار لندن با یک کاهش اندک پنج سنتی نسبت به روز گذشته به 49 دلار و 99 سنت در هر بشکه رسید.
    هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در ساعت یاد شده در بازار نایمکس نیویورک با 9 سنت کاهش نسبت به دیروز به قیمت 49 دلار و هشت سنت معامله شد.
    بسیاری از کارشناسان، اظهارات خالد الفلیح وزیر انرژی عربستان سعودی که در این نشست گفت؛ «ما بازار نفت را به هیچ وجه دچار شوک نخواهیم کرد» را برای بازار نفت مثبت ارزیابی کردند.
    بانک استرالیا و نیوزیلند روز جمعه اعلام کرد: عربستان سعودی که پیش تر سقف تولید خود را به طور چشمگیری افزایش داده است، شیرهای نفت خود را بیش از این برای اشباع بیشتر بازار نفت باز نخواهد کرد.
    این بانک اضافه کرد: به طور کلی تاثیر نشست دیروز اوپک بر بازار نفت مثبت بود به ویژه آنکه با اختلال در تولید نفت برخی کشورهای تولیدکننده و روند رو به کاهش تولید نفت در آمریکا، همزمان شد.
    بانک استرالیا و نیوزیلند همچنین، روند قیمت های نفت در 6 ماه آینده را صعودی پیش بینی کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها