عصر خودرو

پیشنهاد اندونزی برای یکسان شدن دستمزدها در اتحادیه آ.سه.آن

عصر بازار- معاون رئیس جمهوری اندونزی در نشستی در مالزی برای بهبود اقتصادی اتحادیه جنوب شرق آسیا و به منظور کسب اطمینان از برابری در منطقه، پیشنهاد داد دستمزد کارگران در این ۱۰ کشور عضو یکسان شود.

پیشنهاد اندونزی برای یکسان شدن دستمزدها در اتحادیه آ.سه.آن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'یوسف کالا' معاون رئیس جمهوری اندونزی که برای شرکت در بیست و پنجمین دوره نشست اقتصادی 'شکل دهی چشم انداز آ.سه.آن برای دربرگیری و رشد' در کوالالامپور پایتخت اندونزی بسر می برد، روز پنجشنبه این پیشنهاد را برای جلوگیری از رقابت ناسالم در منطقه ارائه و اجرای آن را بسیار مهم دانست.
    این نشست که دو روزه امروز بکار خود پایان می دهد.
    وی در این نشست عنوان کرد 'اندونزی نیروی کار بسیار زیادی دارد. کارگران زیادی در بخش های تولید پوشاک و کفش فعالیت دارند. ما می توانیم با هم رقابت کنیم، اما آنها به کامبوج و ویتنام رفته اند. آنها این قبیل محصولات را در کشور ما به بهای 15 دلار تولید می کنند و در کشورهای دیگر آن را 100 دلار می فروشند. این نابرابری است.'
    این مقام بلندپایه اندونزیایی از کشورهای منطقه خواست از کارگران نخواهند که برای دستمزد پایین تر با یکدیگر رقابت کنند، و به سران کشورهای عضو آ.سه.آن پیشنهاد داد با ایجاد حداقل دستمزد، استاندارد رقابت سالم را به وجود آورند.
    به گفته وی، سئوال این نیست که چگونه نیروی کار ارزان تر داشته باشیم، بلکه بهبود تولید و افزایش قدرت خرید مردم به نحوی که اقتصاد نیز توسعه یابد، باید مدنظر قرار گیرد.
    'یوسف کالا' گفت که در این نشست، نحوه مواجهه کشورهای عضو آ.سه.آن با انقلاب فناوری صنعتی و همچنین نیاز مردم مورد بحث و بررسی شرکت کنندگان قرار گرفت.
    در این نشست اقتصادی که امسال بر اتحادیه آ.سه.آن تمرکز داشت، بیش از 40 نفر از مقامات عالیرتبه سیاسی منطقه از جمله 'هون سن' نخست وزیر کامبوج، 'روی ماریا دی آرایوجو' نخست وزیر تیمور شرقی و 'ترین دین دونگ' معاون نخست وزیر ویتنام حضور داشتند.
    مالزی، اندونزی، سنگاپور، برونئی، کامبوج، میانمار، فیلیپین، لائوس، ویتنام و تایلند 10 عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن هستند.
    حداقل دستمزد در سنگاپور 700 دلار، اندونزی بین 100 تا 200 دلار، مالزی 216 دلار، تایلند 168 دلار و فیلیپین 130 دلار گزارش شده است.
    آمار نشان می دهد فاصله حقوق دریافتی در سنگاپور و فیلیپین بسیار زیاد است و در سنگاپور در مقایسه با چهار کشور دیگر برتری قابل توجهی دارد.
    این در حالی است که کشورهایی مانند لائوس، کامبوج، ویتنام و میانمار از نظر میزان حداقل دستمزد در شرایط نامطلوبی بسر می برند که این شرایط با به وجود آوردن نابرابری بین کشورها، مهاجرت درون اتحادیه ای را به یکی از معضلات آ.سه.آن تبدیل کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها