عصر خودرو

سالانه ۸۰۰ میلیون دلار طلا از اصفهان به خارج از کشور صادر می شود

عصر بازار- استاندار اصفهان گفت: سالانه حدود ۸۰۰ میلیون دلار طلا از این استان به خارج از کشور صادر می شود.

سالانه ۸۰۰ میلیون دلار طلا از اصفهان به خارج از کشور صادر می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور روز پنجشنبه در نشست کمیته صادرات استان اصفهان در فرمانداری کاشان اظهار کرد: ما توان افزایش صادرات طلا تا میزان یک میلیارد دلار را هم داریم.

    وی افزود: استان اصفهان از لحاظ صادرات کالاهای مختلف هم اکنون در رتبه هفتم کشور قرار دارد اما با توجه به توانمندی ها و وجود واحدهای تولیدی صنعتی مختلف باید بکوشیم تا در جایگاه سوم یا چهارم کشور قرار بگیریم.
    وی همچنین درج عبارت «مبدا بارگیری کالا» در سیستم گمرکی کشور را خواستار شد و خاطرنشان کرد: با این کار، استان های مختلف برای صادرات بیشتر و اخذ رتبه و جایگاه برتر در کشور با هم به رقابت خواهند پرداخت.
    زرگرپور با اشاره به ابلاغ بسته «حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برونگرایی اقتصاد ملی و تحقق اهداف صادرات غیرنفتی» که اوایل ماه جاری از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شد، گفت: درراستای افزایش صادرات باید کارهای مشوقانه برای صادرکنندگان انجام دهیم.
    وی با تاکید براینکه دولت تدبیر و امید، عزم خود را برای صادرات کالا به خارج از کشور جزم کرده است، تصریح کرد: اگر در بسته های حمایتی، تشویق و دلگرمی برای صادر کنندگان لحاظ نشده نباشد، صادرکننده رغبتی به صادرات کالاهای خود نمی کند.
    استاندار اصفهان همچنین امروز در حاشیه نشست هیات نمایندگان تشکل های اقتصادی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در اتاق بازرگانی کاشان در گفت و گو با خبرنگاران، از اختصاص 10 هزار میلیارد ریال اعتبار در سالجاری برای برطرف کردن مشکلات 600 واحدتولیدی صنعتی در این استان خبر داد.
    وی یادآور شد: به همین منظور برای واحدهای کوچک و متوسط به ترتیب 10 و 20 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و تصمیم گیری در باره واحدهای بزرگ نیز به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارجاع خواهد شد.
    زرگرپور تاکید کرد: ملاحظات اولویت اختصاص منابع به واحدهای تولیدی شامل حفظ اشتغال، بازگشت کارگران اخراج شده، ایجاد اشتغال جدید و صادرات است.
    استاندار اصفهان همچنین با اشاره به آغاز ثبت نام واحدهای صنعتی از هفته گذشته گفت: تاکنون بیش از 690 واحد در سایت 'بهین یاب'(درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت) ثبت نام کرده اند.
    به گفته وی، شناسایی در این سامانه بر اساس ثبت مشکل مالی یا مشکلات مبتلابه با دستگاه های خدمات رسان و یا مشکلات دیگر انجام می شود.
    زرگرپور همچنین از شکل گیری 'کارگروه رونق' در این استان خبر داد و افزود: مشکلات واحدهای صنعتی تولیدی بصورت اولیه در این کارگروه پایش و پس از آن یک طبقه‌بندی معقول بر اساس آمارهای موجود، پیشنهاد و ارائه می شود.
    وی یادآور شد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تصمیم های خوبی برای حمایت از واحدهای صنعتی، بهبود فضای کسب و کار، رونق اقتصادی و توسعه فعالیت آنها اتخاذ شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو