عصر خودرو

آغاز همایش تجاری ایران و لتونی با حضور ۱۷۰ فعال اقتصادی

عصر بازار- نشست تجاری ایران و لتونی با حضور ۱۷۰ فعال اقتصادی دو کشور امروز(پنجشنبه) در هتل Radisson Blue Daugava واقع در ریگا پایتخت لتونی آغاز بکار کرد.

آغاز همایش تجاری ایران و لتونی با حضور ۱۷۰ فعال اقتصادی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و ادگارس ریوکویش (Edgars Rivkevichs) وزیر امور خارجه جمهوری لتونی در این نشست اقتصادی حضور و برنامه سخنرانی دارند.

    فضای کسب و کار، ظرفیت های بازار در دو کشور و همچنین وضعیت ایران در پساتحریم مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
    هیات سیاسی-اقتصادی کشورمان یکشنبه این هفته سفر دوره ای خود به چهار کشور اروپایی لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی را آغاز کرد و در نخستین ایستگاه، به ورشو پایتخت لهستان و سپس به هلسینکی پایتخت فنلاند و استکهلم پایتخت سوئد رفت و پس از دیدار و گفت وگوهای سیاسی و اقتصادی، صبح امروز(پنجشنه) وارد ریگا پایتخت لتونی شد.
    اعضای هیات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در سه کشور لهستان، فنلاند و سوئد با همتایان خود ملاقات رو در رو (B2B) داشتند و در همایش های اقتصادی دوجانبه با لهستان و فنلاند شرکت کردند.
    به گفته محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، فعالان اقتصادی کشورمان تنها در لهستان و فنلاند، یک میلیارد و 200 میلیون دلار سند همکاری دوجانبه به امضا کردند؛ برخی از این اسناد در قالب تفاهم نامه و برخی در قالب قرارداد است.
    بر اساس این گزارش، دیدار و گفت وگوهای رو در رو (B2B)، از دیگر برنامه های هیات اقتصادی ایران در لتونی است؛ فعالان اقتصادی ایران در لتونی تلاش می کنند ضمن معرفی شرکت های خود، شرکا و همتایانشان در کشور لتونی را بهتر بشناسند و زمینه های توسعه همکاری های اقتصادی دوجانبه را شناسایی کنند.
    هیات سیاسی - اقتصادی ایران امشب (پنجشنبه)، ریگا را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها