عصر خودرو

رشد طلا در سایه افت دلار

عصر بازار- در معاملات روز پنجشنبه، در پی انتشار آمار قوی اقتصاد آمریکا و بالارفتن شانس افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک، دلار تضعیف شد و قیمت طلا اندکی رشد کرد.

رشد طلا در سایه افت دلار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، روز گذشته و با انتشار آمار تولید کارخانجات آمریکا که نشان از سومین ماه متوالی گسترش این بخش می داد قیمت طلا کاهش یافته بود. هر اونس طلا در معاملات امروز با رشدی 0.2 درصدی یکهزار و 214 دلار و 30 سنت معامله شد.

    شاخص دلار که این واحد پولی را در برابر شش ارز اصلی دیگر بررسی می کند با افتی 0.2 درصدی در روز پنجشنبه مواجه شد. دلار ضعیف‌تر موجب ارزان‌تر شدن طلا برای دارندگان ارزهای دیگر می‌شود.
       
    پس از اظهار نظر مقامات فدرال‌رزرو از جمله جانت یلن مبنی بر این که افزایش نرخ بهره ممکن است زودتر از انتظارات در سال جاری انجام شود، این فلز گرانبها در هفته‌های اخیر با افت مواجه شده است.
      
    ادوارد میر تحلیلگر اف‌سی‌استون اعلام کرد: « ما انتظار داریم که فدرال‌رزرو در ماه ژوئن یا جولای نرخ بهره را افزایش دهد و این اقدام می‌تواند طلا را به کف قیمتی خود نزدیک کند.»

    طلا به نرخ بهره حساس است، به طوری که افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری این دارایی بدون بهره را بالا می‌برد.
    سرمایه‌گذاران در انتظار سرنخ‌های معاملاتی از آمار اشتغال بخش خصوصی آمریکا در ماه می هستند که قرار است در ادامه روز جاری منتشر شود.
       
    وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد: « طلا احتمالا به سطح 1199 دلاری ثبت شده در سی‌ام ژوئن باز خواهد گشت، این در حالی است که در شکستن سطح مقاومتی 1219 دلاری ناکام بوده است. از نظر ما سطح 1200 دلاری کف قیمتی طلا نخواهد بود. قبل از کنفرانس فدرال‌رزرو در ماه جولای، طلا می‌تواند سطوح 1130 یا 1140 دلاری را لمس کند.»

    روز چهارشنبه دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با رشدی 0.24 درصدی به 870.74 تن رسید که بیشترین مقدار از نوامبر 2013 بوده است.
       
    در میان فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با 0.1 درصد افزایش 15 دلار و 95 سنت معامله شد. نقره با ثبت قیمت 15 دلار و 77 سنتی در روز چهارشنبه پایین تری سطح خود را از 12 آوریل تجربه کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو