عصر خودرو

نمایندگی کشتیرانی ایران در اروپا راه اندازی مجدد شد

عصر بازار- مدیر عامل شرکت کشتیرانی گفت:به دلیل جاماندن از رقبای خارجی در دوران تحریم، نیازمند توسعه سریع ناوگان هستیم و افزود : برای خریداری و ساخت کشتی های جدید هم از شیپ یارد های داخلی و هم خارجی استفاده می کنیم

نمایندگی کشتیرانی ایران در اروپا راه اندازی مجدد شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از «نسیم آنلاین»، وزیر صنعت ،معدن و تجارت در دیدار با مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از خدمات این شرکت قدردانی کرد.

    محمد رضا نعمت زاده در این دیدار از خدمات کشتیرانی جمهوری اسلامی به نیکی یاد کرد و در گفتگو با مدیران این شرکت در جهت رفع مشکلات و معضلات این شرکت توسط وزارتخانه متبوعش قول همکاری مساعد داد .
    وزیر صنایع با برشمردن فرصت های مهم پیش روی صنعت حمل و نقل دریایی بر حمایت هرچه بیشتر دولت از ناوگان ملی تاکید کرد و افزود: تلاش می کنیم در دولت حمایت خوبی از این شرکت صورت گیرد و با رفع مشکل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به کالاهای حمل شونده توسط این ناوگان چالش رقابت پذیری با خطوط بین المللی را حل کنیم.

    رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این دیدار به تشریح وضعیت کشتیرانی و شرایط پسا تحریم پرداخت.

    محمد سعیدی با بیان اینکه در دوران تحریم تنها دو خط بندرعباس- آسیای شرقی و تانزانیا فراهم بود افزود: همکاران ما در این دوران با ارائه خدمات در این دو خطوط توانستند بازدهی شرکت را همچنان استوار نگه دارند و از این طریق کاستی های درآمدی خود را مرتفع سازند.

    رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد : با برنامه ریزی همکاران و مدیران شرکت از 6 ماه قبل از لغو تحریم ها اقدامات لازم را پیش بینی کردیم و خوشبختانه به فاصله یک ماه از لغو تحریم ها خطوط خود به سمت اروپا را نیز دوباره احیا کردیم.

    سعیدی با بیان اینکه نمایندگی های خود را در اروپا و کشورهای دیگر راه اندازی مجدد کرده ایم افزود: امروز تردد کشتی های این شرکت در بنادر هامبورگ ، آنتورپ بلژیک ، جنوای ایتالیا، بارسلونای اسپانیا و مالتا از سر گرفته شده است و از این طریق بستر ویژه ای برای حمل محصولات شرکت ها و بازرگانان ایرانی به اروپا فراهم کرده ایم و به صورت ماهانه و بر اساس درخواست فعالان اقتصادی ایران دو فروند کشتی راهی بنادر اروپا شده اند که البته با هیچ محدودیتی در افزایش کشتی ها در این خط مواجه نیستیم.

    وی ادامه داد : در احیای خط امریکای لاتین نیز با معضلی روبرو نیستیم و خوشبختانه سومین کشتی این شرکت نیز به این منطقه در حال حرکت است این در حالیست که بدانیم متاسفانه این خط نیز در دوران تحریم به ورطه تعطیلی رفته بود.

    رئیس هیئت مدیره کشتیرانی تصریح کرد : اکنون با هیچ مشکلی برای تردد ناوگان ملی روبرو نیستیم و بر همین اساس در حال مذاکره با خطوط بین المللی کشتیرانی برای ایجاد خط واصل بین آسیای شرقی به آمریکای لاتین و همچنین آسیای شرقی به اروپا هستیم.

    سعیدی با بیان اینکه ظرفیت فعلی ما در حال حاضر حدود 5.1 میلیون DWT است افزود : هم اکنون مذاکراتی برای گسترش ظرفیت و به روز رسانی ناوگان شرکت در حال انجام است.

    وی ادامه داد : در صدد هستیم در مذاکرات با شرکت های کره جنوبی و چین برای دریافت کشتی های جدید در بخش کانتینری کشتی هایی با ظرفیت 14000 TEU را دریافت کنیم تا از این رهگذر فاصله خود را با دیگر خطوط کشتیرانی بین المللی پوشش دهیم.

    مدیر عامل شرکت کشتیرانی با بیان اینکه به دلیل جاماندن از رقبای خارجی در دوران تحریم، نیازمند توسعه سریع ناوگان هستیم افزود : برای خریداری و ساخت کشتی های جدید هم از شیپ یارد های داخلی و هم خارجی استفاده می کنیم تا بتوانیم به سرعت این اختلاف را کاهش دهیم.

    دکتر سعیدی تصریح کرد : یکی دیگر از اولویت های ما توسعه در امر بانکرینگ است که خوشبختانه مجموعه ای را با همکاری شرکت ملی نفتکش و منطقه آزاد قشم تا کمتر از دو ماه دیگر وارد مدار خواهیم کرد که این مجموعه دارای ظرفیتی بالغ بر 50 هزار تن است که با وجود همین مقدار ظرفیت در بندرعباس مجموعا ظرفیت قابل توجه 100 هزار تنی را ایجاد خواهیم کرد.

    وی ادامه داد: بر همین اساس در یک ماه گذشته مذاکرات مستمری با شرکت های بزرگ خارجی فعال در این حوزه داشته ایم و طرف های خارجی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری و ورود به این بخش اعلام کردند و امیدواریم بتوانیم منطقه قشم را با حمایت دولت به هاب سوخت رسانی منطقه و رقیب جدی فجیره تبدیل کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو