عصر خودرو

فرماندار شوش:

مجوز بازارچه مرکزی مشترک با کشور عراق صادر شد

عصر بازار- فرماندار شوش در شمال استان خوزستان از صدور مجوز راه اندازی بازارچه مرزی مشترک با کشور عراق در این شهرستان خبر داد.

مجوز بازارچه مرکزی مشترک با کشور عراق صادر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا رضا نجاتی در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان شوش از تصویب مراحل راه اندازی بازارچه مشترک مرزی شمال خوزستان با کشور عراق خبر داد و گفت: باتوجه به تلاش ها و پیگیری صورت گرفته مجوز لازم با راه اندازی این بازارچه اخذ شده است.

    وی گفت: مدیریت برنامه ریزی استان خوزستان و وزارت کشور مصمم به راه اندازی این بازارچه در شهرستان شوش در شمال استان خوزستان می باشند.
    فرماندار شهرستان شوش با اشاره به وجود 9 کیلومتر مرز مشترک شوش با کشور عراق گفت: ظرفیت و پتانسیل های کشاورزی و صنعتی منطقه شمال خوزستان قابلیت راه اندازی بازارچه مرزی مشترک با کشور عراق را دارد.
    وی راه اندازی بازارچه مرزی مشترک مرزی را گامی موثر در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال منطقه عنوان کرد و گفت:شهرستان شوش دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه آب و خاک، کشاورزی و صنعت است که با ایجاد بازارچه مرزی می توان محصولات تولید شمال خوزستان را به کشور عراق صادر کرد.
    نجاتی گفت: بر این اساس در کمیته برنامه ریزی شهرستان شوش مصوب گردید تا نسبت به تشکیل کارگروه های مربوطه و تهیه طرح توجیهی راه اندازی بازارچه مرزی ظرف مدت 10 روز اقدام و نتیجه آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان جهت تایید ارسال شود.
    وی گفت: کارگروه مربوطه متشکل از فرمانداری ، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی،شرکت شهرک های صنعتی،صنعت ،معدن و تجارت، محیط زیست ،راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی باید در اسرع وقت نسبت به انجام کارها و تهیه طرح اقدام کنند.
    نجاتی راه اندازی بازارچه مرزی مشترک در شهرستان شوش را گامی مهم در راستای کمک به رونق هر چه بیشتر استان خوزستان برشمرد و گفت: رونق اشتغال و توسعه تولید از دستاوردهای این برنامه اقتصادی است.
    شهر شوش در 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها