عصر خودرو

بندر چابهار احیا کننده جاده ابریشم آبی

عصر بازار- کارشناسان معتقدند که موقعیت استراتژیک بندر چابهار می تواند همچون یک دروازه ارتباطی بین کشورهای آسیای میانه و ایران باشد.

بندر چابهار احیا کننده جاده ابریشم آبی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، یحیی آل اسحاق عضو اتاق بازرگانی تهران و رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در خصوص نقش استراتژیک بندر چابهار گفت: این منطقه دروازه ای برای نقل و انتقالات و یک شبکه بزرگ اقتصادی برای واردات و صادرات کالاها، خدمات، فناوری و انرژی محسوب می شود.

    وی تصریح کرد: ‌منطقه چابهارکریدور ارتباطی بین ایران با افغانستان، هندوستان و کشورهای آسیای میانه است و این شبکه ارتباطی صرفا نباید به واردات از این کشورها محدود شود.

    آل اسحاق در خصوص وضعیت زیرساخت های این منطقه اظهار داشت: هرچند در طول سال‌های گذشته اقدامات مثبتی در راستای توسعه و پیشرفت بندر چابهار صورت گرفته اما هنوز مسائل زیرساختی مانند ارتباط با نقاط مرکزی کشور از مشکلات آن محسوب می شود.

    *** منطقه آزاد چابهار فرصت برقراری ارتباط با بازار جهانی
    رجبعلی صادقی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت  در خصوص اهمیت ایجاد منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: تجهیز زیر ساخت های مناطق مرزی میتواند به افزایش صادرات کشور کمک کند که با ارائه تسهیلات این امر محقق خواهد شد.

    وی افزود: لازمه تداوم تولید و رشد اقتصادی صادرات است و تولید کنندگان می توانند از امتیازات مناطق آزاد برای صادرات بهره کافی را ببرند و ارتباطات بین المللی خود را تقویت کند و با صادرات زمینه رقابت با تولیدکنندگان خارجی را در بازار جهانی فراهم کنند.

    صادقی همچنین تصریح کرد: منطقه آزاد چابهار زیر ساختی است که دولت فراهم کرده تا تولیدکنندگان در کنار ارتقای کیفیت محصولات، کاهش قیمت تمام شده و حضور در بازارهای جهانی بتوانند از این موقعیت بهره کافی را ببرند.

    وی در مورد دلایل ایجاد مناطق آزاد اذعان داشت: چون مناطق آزاد به آب های بین المللی دسترسی دارند بهترین و سهل ترین راه برای برقراری ارتباط با دیگر کشورها هستند که از طریق این مناطق نیز می توان به صادرات کشور رونق بخشید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها