عصر خودرو

بازدید هیات دیپلماتیک و اقتصادی کشور سنگال از بندر شهید رجایی

عصر بازار- هیات دیپلماتیک و اقتصادی کشور سنگال با حضور سفیر این کشور در ایران و با همراهی مدیران بنادر و دریانوردی هرمزگان از بندر شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد.

بازدید هیات دیپلماتیک و اقتصادی کشور سنگال از بندر شهید رجایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این هیات در ابتدای حضور در این بندر نشستی مشترک به منظور بررسی راههای همکاری میان بندر داکار و بندر شهید رجایی با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان داشتند.

    هیات دیپلماتیک و اقتصادی کشور سنگال پس از این نشست از پایانه ها و اسکله های تخلیه و بارگیری کالای کانتینری، فله و نفتی بندر شهید رجایی و پسکرانه نگهداری کالا در این بندر بازدید کردند.
    مدیرکل بندر داکار در این بازدید خاطرنشان کرد: بندر داکار با 600 هکتار وسعت می تواند مقصد کالاهای ایرانی مانند خودرو، فرش و نفت و گاز باشد و سنگال نیز می تواند مواد معدنی خود را برای فرآوری به ایران ارسال کند.
    کونته هدف از بازدید و سفر این هیات به بزرگترین بندر ایران را گسترش تجارت بین المللی و آشنایی فعالان بخش خصوصی این کشور با ظرفیت پایانه ها و امکانات بندر شهید رجایی دانست.
    کشور سنگال در غرب آفریقا قرار دارد، این کشور نه وسعت آنچنانی دارد و نه موقعیت استراتژیکی اما در تصمیم‌گیری‌های سیاسی قاره آفریقا نقشی اساسی ایفا می‌‌کند.
    سنگال به لحاظ تقسیمات اداری به ده استان تقسیم می‌شود و پایتخت این کشور شهر بندری داکار است که دومین بندر منطقه غرب آفریقا پس از ابیجان به شمار می‌آید. داکار نزدیک‌ترین بندر به اروپا در غرب آفریقاست.
    جمعیت این کشور حدود 11 میلیون تن است که 94 درصد آنها مسلمان، 5 درصد مسیحی و یک درصد دارای مذاهب بومی هستند.
    بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
    بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
    عملیات کانتینری در حوزه بندری از جمله شاخصهای مهمی است که مدتهای بسیاری بود خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت.
    اما خوشبختانه با تلاش های دولت تدبیر و امید و به دنبال توافق برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، این عملیات رشد قابل ملاحظه ای یافته است که در نوع خود نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد.
    بندر شهید رجایی در ماه های اخیر همواره شاهد حضور گروه های تجاری و سرمایه گذاران بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی به منظور بررسی شرایط سرمایه گذاری در این بندر است.
    بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو