عصر خودرو

حرکت معکوس قیمت های جهانی و دلار داخلی؛

قیمت های پایه مواد پتروشیمی فردا اعلام می شود

عصر بازار: فعالان بازار پتروشیمی در انتظار اعلام قیمت های جدید هستند.

قیمت های پایه مواد پتروشیمی فردا اعلام می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، علی حیدری، کارشناس بازار پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه قیمت های جدید فردا از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام می شود، اکثر فعالان این حوزه در انتظار اعلام قیمت ها هستند تا برای ورود به معاملات تصمیم گیری کنند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه روند قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی همچنان نزولی است، خاطر نشان کرد: در بازار داخل قیمت دلار با افزایش روبه رو شده است و از این رو احتمال دارد افت قیمت جهانی برخی از محصولات پتروشیمی با رشد قیمت دلار پوشش داده شود، به همین دلیل پیش بینی در خصوص روند کاهشی و یا افزایشی قیمت محصولات پلیمری اندکی دشوار شده است.

    این کارشناس بازار پتروشیمی در ادامه افزود: طی هفته های اخیر رکود موجود در بازارپتروشیمی سبب شد تا حجم معاملات و میزان مصرف کاهش یابد، اما احتمال می رود انتظار در بازار پتروشیمی به سر آمده و اکثر معامله گران خواهان بازگشت به معاملات پتروشیمی هستند و فقط در انتظار ثبات قیمت ها در بازارهای جهانی و دلار هستند.

    وی با اشاره به اینکه لغو کامل تحریم ها می تواند امید تازه ای به بازار پتروشیمی وارد کند، تاکید کرد: به نظر می رسد رونق بازار پتروشیمی پس از لغو کامل تحریم ها تاثیر بسزایی بر صنایع دیگر بگذارد.

    به گفته وی، در حال حاضر اخبار توافق هسته ای توانسته سیگنال های مثبتی به بازار پتروشیمی وارد کند و انتظارات در خصوص بهبود این بازار افزایش یافته است، از سوی دیگر با ورود سرمایه گذاران خارجی و تکنولوژی های روز به صنعت پتروشیمی، بیشتر فعالان این حوزه معتقدند؛ آینده ای روشن در انتظار بازار پتروشیمی خواهد بود.

    برچسب ها