عصر خودرو

پلاتز گزارش داد

اهداف بلندپروازانه ایران برای حضور در بازار ال ان جی جهان

عصر بازار- پایگاه خبری پلاتز طی گزارشی نوشت: اکنون که تحریم های غرب علیه ایران لغو شده، ایران برای بازسازی صنعت گاز طبیعی خود هیچ زمانی را به هدر نمی دهد و در حال دعوت از برخی از بزرگان صنعت گاز جهان به تهران برای همکاری است.

اهداف بلندپروازانه ایران برای حضور در بازار ال ان جی جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، اکنون که تحریم های غرب علیه ایران لغو شده، ایران برای بازسازی صنعت گاز طبیعی خود هیچ زمانی را به هدر نمی دهد و در حال دعوت از برخی از بزرگان صنعت گاز جهان به تهران برای همکاری است.

    ایران به سرعت در حال کار برای افزایش ظرفیت تولید و صادرات گاز خود است و قصد دارد در میان مدت تا سال 2020 ظرفیت تولید خود را به 360 میلیارد متر مکعب در سال برساند و بعد از آن سالانه حدود 130 میلیارد متر کعب گاز  صادر نماید.
    هرچند کارشناسان به این هدفگذاری ایران به دیده تردید می نگرند، اما ایران به دنبال بهترین های صنعت گاز است تا هدفگذاری تعیین شده را محقق سازد.
    روز دوشنبه، مقامات شرکت ملی گاز ایران ضمن دیدار با مقامات شرکت گازپروم روسیه، راه های توسعه روابط را مورد بحث قرار دادند. سعید پاک سرشت، مسئول بخش تحقیقات و تکنولوژی شرکت ملی گاز ایران گفت، دو طرف درباره راه های افزایش همکاری ها به ویژه در حوزه انتقال گاز و شبکه های توزیع گفت وگو کرده اند.
    وی افزود، گازپروم بزرگترین شبکه زیرساختی خط لوله انتقال گاز جهان را در اختیار دارد، بنابراین ایران علاقمند به همکاری های نزدیک تر در این حوزه است.
    تهران علاوه بر علاقمندی به استفاده از تخصص روس ها، برای توسعه بخش ذخیره سازی گاز خود با اوکراینی ها نیز ارتباط برقرار کرده است. اوکراین دارنده بخشی از بزرگرترین تاسیسات ذخیره سازی گاز در زیر زمین است که قادر به ذخیره سازی 31 میلیارد متر مکعب گاز است.
    هیئتی از وزارت امور خارجه اوکراین روز دوشنبه با مقامات وزارت نفت ایران دیدار کرد.
    همچنین امیرحسین زمای نیا، معاون وزیر نفت ایران در روزهای گذشته با الکساندراس اسپروگیس، معاون وزیر انرژی لیتوانی درباره توسعه صنعت ال ان جی گفت و گو کرده است. در این دیدار لیتوانی پیشنهاد کرده که در صنعت ال ان جی ایران سرمایه گذاری کند و کمک های تکنولوژیک ارائه دهد.
    ایران اهداف بلندپروازانه ای را برای توسعه تعدادی از تاسیسات صدور ال ان جی با استفاده از تکنولوژی های تولید ال ان جی بر روی دریا در سر می پروراند تا دسترسی خود به بازارهای جدید در سطح جهان را سرعت ببخشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها