عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

۱.۲میلیارد دلار سندهمکاری در سفر به لهستان و فنلاند امضا شد

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تشریح سفر هیات اقتصادی کشورمان به دو کشور اروپایی گفت: در سفر هیات اقتصادی به لهستان و فنلاند، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سند همکاری دوجانبه به امضا رسید که برخی از این اسناد در قالب تفاهم نامه و برخی در قالب قرارداد است.

۱.۲میلیارد دلار سندهمکاری در سفر به لهستان و فنلاند امضا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محسن جلال پور امروز (چهارشنبه) اضافه کرد: هیات اقتصادی ایران در لهستان و فنلاند 50 سند امضا کردند که 30 سند مربوط به همکاری با فعالان اقتصادی لهستان و 20 سند مربوط به فعالان اقتصادی فنلاند است.
    وی ارزش اسناد امضا شده در لهستان را 700 میلیون دلار ذکر کرد و گفت: از این میزان، 240 میلیون دلار در بخش نیروگاهی، 200 میلیون دلار در بخش شیلات و بقیه مربوط به بخش های دیگر بود؛ همچنین ارزش اسناد امضا شده در فنلاند 500 میلیون دلار برآورد شده که در بخش هایی همچون صنعت، ماشین آلات و آی.سی.تی (ICT) است.
    رئیس اتاق ایران ادامه داد: در لهستان 180 شرکت و در فنلاند 250 شرکت با اعضای هیات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران - متشکل از 60 فعال اقتصادی در زمینه های صنعت، معدن، انرژی، کشاورزی، شیلات، غذا، سلامت، گردشگری، ICT، امور بانکی و سرمایه گذاری - دیدار کردند.
    جلال پور، اصلی ترین مساله فعالان اقتصادی در همکاری های بین المللی را، مسایل بانکی اعلام کرد و گفت: در این زمینه پیشنهاد داده ایم که یک کمیته سازمان یافته برای عملیات ویژه و سریع (Task Force) با حضور بانک مرکزی، بانک های تجاری، متخصصان حوزه بانکی در اتاق بازرگانی ایران تشکیل شود تا در کمترین زمان، راهکارهای برطرف کردن مسایل بانکی را پیدا کنیم.
    هیات سیاسی-اقتصادی کشورمان یکشنبه این هفته سفر دوره ای خود به چهار کشور اروپایی لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی را آغاز کرد و در نخستین ایستگاه، به ورشو پایتخت لهستان و سپس به هلسینکی پایتخت فنلاند رفت و پس از دیدار و گفت وگوهای سیاسی و اقتصادی، دیشب(سه شنبه) وارد استکهلم پایتخت سوئد شد.
    اعضای هیات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در دو کشور لهستان و فنلاند با همتایان خود ملاقات رو در رو (B2B) داشتند و همچنین در همایش های اقتصادی ایران با لهستان و فنلاند شرکت کردند.
    همچنین نشست اقتصادی ایران و سوئد امروز با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و خانم «آن لیند» وزیر امور اتحادیه اروپا و تجارت سوئد در هتل شرایتون استکهلم برگزار خواهد شد.
    در این نشست، رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس تجارت سوئد سخنرانی می کنند و فضای کسب و کار و ظرفیت های بازار در دو کشور و همچنین وضعیت ایران در پساتحریم مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
    دیدار و گفت وگوهای رو در رو، از دیگر برنامه های هیات اقتصادی ایران در سوئد است.
    هیات سیاسی - اقتصادی ایران فردا (پنجشنبه)، استکهلم را به مقصد ریگا، پایتخت لتونی ترک خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو