عصر خودرو

یک مقام پاکستانی:

پاکستان نگران موافقتنامه چابهار نیست

عصر بازار- یکی از مقامات ارشد وزارت بازرگانی پاکستان گفت موافقتنامه توسعه بندر چابهار تهدیدی برای پاکستان نیست.

پاکستان نگران موافقتنامه چابهار نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزارت بازرگانی پاکستان کمترین نگرانی از موافقتنامه سه جانبه امضا شده بین ایران، هند و افغانستان برای توسعه بندر چابهار دارد، زیرا معتقد است که از آنجایی که بندر چابهار یک بندر واقع در آبهای عمیق نیست، هیچگاه رقیبی برای بندر گوادر نخواهد بود.
    روبینا اختر، یکی از مقامات ارشد وزارت بازرگانی پاکستان که مسئولیت دیپلماسی بازرگانی این وزارتخانه را نیز بر عهده دارد گفت، این موافقتنامه تهدیدی برای پاکستان نیست.
    سه کشور ایران، هند و افانستان پس از آن این موافقتنامه را امضا کردند که پروژه کوریدور اقتصادی چین- پاکستان  توسط این دو کشور به اجرا گذاشته شد و در قالب آن بندر گوادر برای دسترسی آسان به بازارهای منطقه ای توسعه یافت.
    اختر در این باره گفت: «نیازی به نگرانی نیست. موافقتنامه چابهار یک اتفاق جدید نیست و 3 کشور مدت های مدید روی این موافقتنامه کار می کردند.»
    وی افزود، تناسبی بین بندر چابهار و بندر گوادر وجود ندارد و این دو با یکدیگر متفاوتند و هیچگاه نمی توانند رقیب یکدیگر باشند.
    وی افزود، علاوه بر اینکه چابهار در آبهای عمیق واقع نشده، فاصله چابهار با بازارهای احتمالی نیز بسیار بیشتر از گوادر است که این نیز یک نکته منفی درباره این بندر ایرانی است.
    این مقام پاکستانی گفت، رئیس جمهوری ایران در جریان سفر به پاکستان نیز تصریح کرده بود که آنها در حال توسعه بندر چابهار هستند و این بندر رقیبی برای هیچ بندر دیگری در منطقه نیست.
    مهدی هنردوست، سفیر ایران در پاکستان نیز اخیرا این تفسیر را که موافقتنامه چابهار اقدامی علیه هر کشور دیگری است، رد کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها