عصر خودرو

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد:

آمادگی بانک مسکن برای فروش قسطی

نگرانی انبوه‌سازان برطرف شده است

عصر بازار- مدیرعامل بانک مسکن درخصوص طرح فروش قسطی مسکن، گفت: بانک مسکن آمادگی کامل برای همکاری دارد، نرخ کارمزد بانک ۲.۳ درصد است و نگرانی‌های انبوه‌سازان نیز برطرف شده است.

آمادگی بانک مسکن برای فروش قسطی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمد هاشم بت شکن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که با توجه به حرکت بازار مسکن به سمت رونق، احتمال بروز پدیده رونق تورمی در این بازار وجود ندارد، اظهارداشت: دوره‌های قبل با دوره کنونی یک تفاوت کلیدی دارد.

    وی افزود: دوره‌هایی که رشد ساخت و ساز و فروش مسکن همراه با افزایش قیمت بود به دلیل همزمانی رشد پایه پولی در آن سال‌ها بوده است.

    مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: به عنوان مثال در سال‌های 89 تا 91 یک حباب قیمتی در بخش مسکن به وجود آمد یکی از دلایل اصلی آن اضافه برداشت‌ بانک‌ها از منابع بانک مرکزی و رشد پایه پولی بوده است اما در شرایط فعلی پایه پولی وارد بخش مسکن نشده است.

    وی تاکید کرد: در حال حاضر بانک مسکن از بانک مرکزی اضافه برداشتی ندارد و حتی بانک در حال جذب سپرده از مردم است، بنابراین پول در قالب سپرده جذب و به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود؛ اما مسکن مهر اینگونه نبود.

    بت‌شکن با بیان اینکه هم به پول پرقدرت بانک مرکزی دست نمی‌زنیم و هم تسهیلات را به صورت تدریجی پرداخت می‌کنیم، گفت: با این سه دلیلی که عرض کردم، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که حباب قیمت مسکن نخواهیم داشت.

    وی در پاسخ به این سوال که برای اینکه هیچگاه نوسانات تند قیمتی در بازار مسکن نداشته باشیم، نیازی به‌کارگیری سیاست‌هایی مانند مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر معاملات مکرر مسکن و مالیات بر خانه‌های خالی برای مدیریت بازار مسکن نیست، اظهارداشت: این سیاست‌ها هم می‌تواند کمک کننده باشد.

    مدیرعامل بانک مسکن افزود: اگر جریان مستمری برای افزایش ظرفیت ساخت مسکن ایجاد کنیم و از طرف دیگر توان مالی برای خرید افزایش یابد و همچنین تقاضای سرمایه‌گذاری برای مسکن محو شود، دیگر نگرانی برای افزایش شدید قیمت مسکن نخواهیم داشت.

    وی در خصوص نتیجه طرح فروش اقساطی مسکن انبوه‌سازان، بیان کرد: ما منتظر مراجعه انبوه‌سازان هستیم.

    بت شکن در واکنش به این نکته که انبوه‌سازان می‌گویند بانک مسکن با ما جلسه جدیدی تشکیل نداده است، گفت: بانک مسکن آمادگی کامل برای همکاری دارد و نرخ کارمزد هم 2.3 درصد است و آن چیزی که انبوه‌سازان برای آن نگرانی داشتند مرتفع شده است.

    وی تاکید کرد: ما برای برگزاری جلسه با انبوه‌سازان اعلام آمادگی می‌کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها